06/05/2014 - newsletter # 30

השינויים הכלכליים-חברתיים העוברים על סין, מנבאים, לדעת מומחים, שהפוקוס העולמי בכל הקשור לתערוכות, יעבור בתוך עשור מסין אל המקום "הפנוי "היחיד בגלובוס - אפריקה.

יצרנים, משקיעים ומשווקים המחפשים שווקים מתעוררים, מעריכים שתוך עשור, סין תהיה משק רווי. שכר העבודה עולה עם התגבשותו של מעמד ביניים חדש ומעבר של מליונים מהכפרים אל הערים, כתוצאה ממדיניות מוצהרת ומגמתית של הממשלה.

התוצאה, מבחינת המשקיעים היא נטישה הדרגתית של סין לכוון המדינות בהן שכר העבודה נמוך עדיין והביקוש לטכנולוגיות ולידע מערבי הוא בגדר חמצן עבורם. המעבר אינו מתבצע ביום אחד ולכן כדי שהמערב יהיה "שם" ביום הנכון, התהליך כבר החל.

כמו בעבר וסין היא דוגמא טובה לכך, בהדרגה רואים יותר ויותר מארגני תערוכות מהעולם, המעבירים מותגים לאפריקה. בהתחלה זה הורגש במיוחד בקניה, אך היום כבר ניתן לחוש שמדינות כמו ניגריה, אתיופיה, זאיר, טנזניה ועוד, מצטרפות.

מדרך הטבע ובהתאם לצרכי היבשת, התערוכות הראשונות להגיע, הן אלו הקשורות לטכנולוגיות לייצור מזון, שימורו ואריזתו. מצטרפות אליהן תערוכות לטכנולוגיות לתעשייה,אנרגיה,חקלאות ומים.

המארגנים מגיעים מכל העולם וכמו תמיד, הגרמנים הם הראשונים. באופן יוצא דופן, רואים גם מארגני תערוכות ממדינות המפרץ שיחד עם שותפים מבריטניה, עושים צעדים משמעותיים בכוון.

מנוע החיפוש לתערוכות בעולם www.expoexpo.com שאיתר את המגמה, הוסיף את המדינות מאפריקה למאגר ובאמצעותו, ניתן לעקוב אחרי התערוכות החדשות ביבשת.

מוצע ליצרנים ישראלים לעקוב אחרי התהליך ולנסות להצטרף, בשלב זה, לתערוכות המאורגנות על ידי מארגני תערוכות מגרמניה ולתקוע, יחד איתם, יתד, כדי שבעוד 10 שנים, גם אנחנו נהיה שם.

 

יצחק שלו

עורך

תערוכות Medica ו - compamed מאחדות תאריכים

התערוכה הגדולה בעולם בתחום הציוד הרפואי ובתי חולים והתערוכה החשובה בעולם בתחום ציוד וטכנולוגיות לייצור מוצרים רפואיים, אשר מתקיימות בחפיפה לא מקבילה במלואה, במרכז הירידים של דיסלדורף, מייצרות מקבילית ויתקיימו החל מ - 2015 בחפיפה מלאה.

 


לכתבה המלאה

לתשומת לב משרד הכלכלה וראשי ערים בישראל

כדאי לראשי משרד הכלכלה וראשי ערים בישראל לשים לב לערך הכלכלי של תערוכות וירידים במישור המדינה והעיר. יש מה ללמוד מהגרמנים בענין הזה, למרות שישראל אינה גרמניה
לכתבה המלאה

אירופה אחת? ירידי האפנה לגברים מתאמים תאריכים

סוף סוף הבינו באירופה שתערוכות מיועדות בראש ובראשונה למבקרים בהן ולכן אי אפשר לתזז אותם ממדינה למדינה איך שבא למארגנים. ירידי האפנה מתקיימים בד"כ פעמיים בשנה וצפיפות התאריכים בחודשים ינואר ויוני יצרה מחטפים שרק הכניסו את המערכת למערבולת, עד שכמה ארגונים קמו ועשו מעשה
לכתבה המלאה

הקידמה הכריעה את המסורת. מרכז התערוכות ארל'ס קוארט בלונדון - ז"ל

אפילו הבריטים, שמסורת ושימורה הם אחד ממאפיניהם, לא הצליחו לחסום את הקידמה. מרכז התערוכות ארל'ס קוארט ברובע צ'לסי בלונדון, הסמל הבלתי מעורער של תעשיית התערוכות והאירועים ההמוניים של אנגליה, יהרס ובמקומו יוקם רובע חדש למגורים ומסחר
לכתבה המלאה

גם אנשי עסקים רוכבים על אפנועים ואפניים בלילה ועושים ג'וגינג- מוצר בטיחות חדש עבורם

גם את זה ראינו בתערוכה בחו"ל והחלטנו להביאו לארץ כדי לצייד את הרוכבים והרצים במוצר בטיחות חיוני וזול שיבליט את הנוכחות שלנו בלילה בעת שאנחנו רוכבים או רצים, יוצאים עם הכלב, או נאלצים להחליף גלגל בלילה


לכתבה המלאה

הניסוי הגדול בעולם בתחום תעודות זהוי ביומטריות

 

בעוד אצלנו עסוקים חברי כנסת וארגוני אזרחים שונים בויכוחים לגבי מידת האבטחה של מאגרי המידע הביומטרים, בעקבות החלטת הממשלה לערוך ניסוי של הנפקת תעודות זיהוי ביומטריות, בהודו הסתיים השלב הראשון של הנפקת התעודות לאזרחי המדינה. 600 מיליון תושבים כבר נרשמו


לכתבה המלאה

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל