02/01/2014 - newsletter # 25

הויכוח על נחיצותן של התערוכות העולמיות ה - אקספו - הנערכות אחת לחמש שנים, בכל פעם במדינה אחרת, הולך שנים רבות אחורנית, אבל נדמה שהארגון האחראי עליהן מתיחס אליו בשוויון נפש. 

גם המדינות החברות בארגון, אינן מוכנות להיכנס לויכוח והעובדה היא שמדי כמה שנים הן מתכנסות ומחליטות על האקספו הבא במדינה זו או אחרת.

יש ערך רב לתערוכות העולמיות. פחות אולי למדינות המציגות בו ויותר עבור המדינה המארגנת, כי התקציבים לקיומו באים מהמדינה וזו עומדת על כך שהתשתיות הנבנות כדי לארח תערוכה עולמית, ישארו וישרתו את התושבים לשנים רבות.

בתהליך קבלת ההחלטה, המדינה מסמנת תחילה את הצרכים שלה באזורים מסוימים ואחר כך מציעה את המקום לאירוח האקספו. כך היה בסביליה ב - 1992 כאשר המדינה רצתה לבנות את קו הרכבת המהירה ממדריד לאנדלוסיה. כך היה בפורטוגל ב - 1998 באקספו הקטן, כאשר היה צורך דחוף לבנות גשר נוסף מעל נהר טז'ה, כפתרון לבעיות התחבורה בליסבון וכך היה לאחרונה ב - 2012 ביאוסו שבדרום קוריאה, כאשר המדינה ביקשה לפתח את האזור כאתר תיירות.

גם באיטליה, באקספו שיערך ב - 2015 היה צורך להרחיב בגדול את מרכז התערוכות של מילנו ואת דרכי הגישה אליו ולא במקרה נבחרה העיר לארח את התערוכה.

ב - 2017 האקספו הקטן יתקיים בעיר אסטנה שבקזחסטן, משום רצון המדינה להפכה לעיר תיירות משגשגת באזור.

ולמה נזקקנו לפרק הזה בהיסטוריה של התערוכות העולמיות?

כי בסוף נובמבר 2013 החליט הארגון האמון על התערוכות העולמיות, שאקספו 2020 יערך בדובאי. רוב מוחץ של המדינות החברות בארגון 116 מול 47 הצביע בעד דובאי כשמולה עמדה העיר יקתרינבורג שברוסיה. מועמדות אחרות שנפסלו בשלב הסופי, הן איזמיר וסאו פאולו

הארגון הרחיק לכת ולראשונה, בהחלטה תקדימית, קבע שהאקספו יתקיים שם מאוקטובר עד אפריל, בגלל החום הכבד השורר שם בקיץ.

ומי שאומר שההחלטות בארגון אינן פוליטיות, חייב לתת תשובה לשתי שאלות:

1. מדוע איזמיר שבטורקיה נפסלה פעם שנייה ברציפות

2. מדוע מדינה כמו איחוד האמירויות שהכניסה אליה לא אפשרית לישראל, נבחרה לארח את האקספו העולמי הראשון במזרח התיכון

וזה מזכיר לי שלפני מספר שנים, קבוצת סטודנטים לאדריכלות תיכננה פרויקט לאירוח האקספו העולמי ב.....תל אביב.

האם הארגון העולמי היה בוחר בתל אביב כאשר מדינות ערב מנועות מלהשתתף?

יצחק שלו

עורך

למה מארגני תערוכות מזינים את הציבור עם מידע שאינו תואם את המציאות?

אנחנו שואלים, מדוע מארגני תערוכות ואירועים מפרסמים מידע ונתונים על אירועיהם, אפילו אם אלו אינם תואמים את המציאות? האם בכך הם חושבים שימשכו קהל? האם בכך ירשימו את המציגים שלא נכחו באירוע, אבל נחשבים כפוטנציאלים אירוע הבא?
לכתבה המלאה

טכנולוגיות לרפואת שיניים מישראל ,בתערוכה בסינגפור

ישראל ידועה מזה זמן בעולם כמעצמת היי טק כשהפוקוס הוא בעיקר על מחשבים ומיזמי אינטרנט. לא רבים יודעים כי ישראל היא מעצמת היי טק בטכנולוגיות לרפואת שיניים, בעיקר בתחום השתלים. בתערוכה החשובה בקלן גרמניה ישראל מיוצגת על ידי למעלה מחמישים יצרנים ועכשיו אנחנו הולכים "לכבוש" גם את מזרח אסיה


לכתבה המלאה

צריכת יין ומעמד הביניים בסין

אחד הסממנים ליצירתו של מעמד ביניים במדינה, הוא צריכה של מוצרים שבעבר לא נכללו בסל המזון הטבעי של האוכלוסיה. ובמיוחד כאשר מדובר במוצרים הנחשבים למותרות. סין עוברת תהליך מואץ של גידול במעמד הביניים. תהליך, שקורה באופן טבעי במדינה מתפתחת, אבל בסין, כמו בסין, זה חלק ממדיניות הממשל החדש המעודד מעבר לערים.


לכתבה המלאה

התערוכות במזרח אירופה קרובות מתמיד

תערוכות במזרח אירופה מהוות, במקרים רבים, מקור טוב יותר להזדמנויות עסקיות, מאשר תערוכות במערב היבשת. הסיבה לכך פשוטה: יש באזור המתעורר הזה של אירופה הרבה מאד יזמים פרטיים שמחפשים טכנולוגיות ומיזמים ממקביליהם במדינות המערב. את הבדיקה לגבי ההזדמנויות, צריך להתחיל בביקור בתערוכה קיימת...והיום זה קל וזול מתמיד


לכתבה המלאה

לעשות את אותם דברים, אבל אחרת

תערוכות ובמיוחד המקצועיות שבהן, מוכרות כמדיום שמרני. סומכים על מה שהיה ואם זה היה מוצלח, משתדלים לעשות אותו שוב. קשה להתוכח עם דבר שהצליח, אבל עדיין, אפילו אם עושים את אותו הדבר, אפשר לעשות אותו אחרת ולצפות בעקבות כך לתוצאות משופרות. דוגמא?


לכתבה המלאה

2 אירועים של תעשיית האירועים בלונדון

בדרך כלל, ארגון כמה אירועים באותו תחום ובסמיכות זמנים מאפיינים מדינות שתעשיית התערוכות שלהן בחיתולים. כל אחד מנסה לתפוס "נכס" בדמות תערוכה כדי לרוץ אתו בעתיד. כך היה בטורקיה לפני עשור וחצי. כשזה קורה באנגליה, היום? בלונדון? יש מקום להרים גבה.


לכתבה המלאה

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל