חדשות

תערוכות IT בעולם מאבדות מקומן לטובת תערוכות נישה

(3/1/2009 11:22:18 AM)

מאת: יצחק שלו

 

יש שיאמרו שאלו צרות של עשירים, אבל הנתונים, מתערוכת ה- IT הגדולה בעולם CEBIT שבהנובר/גרמניה ותערוכות אחרות בתחום, מלמדים שאנחנו נמצאים בתוך תהליך שהשפעתו על עולם התערוכות גדולה.

 

התערוכה הענקית בגרמניה איבדה כ- 1500 מציגים ב- 2009. זו ירידה משמעותית  במספר המציגים.

למה צרות של עשירים? כי גם אחרי הירידה מספר המציגים בתערוכה עומד על 4,300 . מבחינת המארגנים משמעות הדבר היא הפסד הכנסה הנובע מירידה של כ – 200,000 מ"ר בשטח התצוגה המושכר.

 

ניתוח הנתונים מראה כי הירידה נגרמה בעיקר משום היעדרם של מאות מציגים מאזורי המזרח הרחוק כמו סין, טאיוון ודרום קוריאה.

 

בנתונים אלה, התערוכה חזרה לרמתה בשנת 1990 !!!

 

CEBIT לא לבד

 

התערוכה בהנובר היא לא היחידה שסובלת מירידה. התערוכה המפורסמת של לאס וגאס CES סבלה בראשית השנה מירידה של % 30 במספר המבקרים. התערוכה של ברצלונה לתקשורת סלולרית Mobile world רשמה אף היא ירידה של % 15 במספר המבקרים. על זאת יעידו המציגים מישראל שהשתתפו בה.

התערוכה הידועה של מינכן SYSTEMS נמחקה מלוח האירועים של היריד.

 

למה זה קורה?

 

היצרנים והמבקרים נוטים, בזמן הזה, עקב ההיסטריה הכלכלית הפוקדת את העולם, להשאיר את הידיים עמוק בכיסים, אבל זו לא הסיבה העיקרית.

 

הסיבה המרכזית היא עליית חשיבותן של תערוכות הנישה.

 

תערוכת נישה היא תערוכה שחותכת את הענף במסגרתו היא מתקיימת, בצורה ורטיקלית ואילו תערוכות ה-IT מגדירות עצמן בצורה הוריזונטלית. לדוגמא: תערוכת CEBIT מקיפה את כלל הנושאים המוגדרים כ – IT ומכאן שקהל המבקרים בה מגיע מתחומים רבים בהם ה- IT בא לביטוי. אם זה במחשבים, דפוס, אריזה, תקשורת ועוד. דבר אחד משותף למבקרים: הם ברובם אנשי IT.

 

בתערוכות נישה, כמו דפוס למשל, מגיעים מבקרים שהם אנשי IT בתעשיית הדפוס. המציגים שמבקשים לפגוש אותם, מתקשים לאתר אותם בתערוכה כללית כמו CEBIT. הם מעדיפים להציג בתערוכת דפוס, שם כל אחד מהמבקרים קשור בצורה זו או אחרת לנושא.

 

הוצאה ממוקדת

 

בימים קשים אלה, מסתבר שהמציגים מבקשים, בצדק רב, לירות באקדח ולא בתת מקלע. ההוצאה הכרוכה בהשתתפות בתערוכת נישה ממוקדת, היא בהכרח קטנה יותר והתוצאות טובות יותר.

 

 

 

 

 


חזרה לרשימה >>