חדשות

יריד לחידושים והמצאות בג'נבה - פתיחת דלת לממציאים עצמאיים ומוסדיים

(1/30/2023 9:48:35 AM)

ז'אן לוק וינסנט, שסבו היה ממציא, היה בן 28 כאשר החליט, במסגרת עבודתו כרשם ועורך פטנטים במשרדים שונים בשוויץ, שהשיטה בה ממציא משקיע כספים, שאין לו, כדי לתור אחר משקיעים, לא עובדת ויש ליצור מנגנון, שיגרום למשקיעים לחפש את הממציאים.

ההתחלה היתה צנועה ובאה לביטוי ביוזמות של ז'אן לוק למפגשים ספורדיים בין ממציאים למשקיעים. ההצלחה החלקית של המפגשים הללו הביאה אותו, בסופו של דבר ליצור בשנת 1972 מפגש בינלאומי, פעם בשנה, בג'נבה.

כך נולד היריד לחידושים והמצאות בג'נבה, שכיום אף יש לו שלוחות בהונג קונג ובארה"ב.

הביקוש מצד ממציאים להציג את חידושיהם ביריד, הביא לכך שז'אן לוק החליט, שבכל שנה יציגו בו לא יותר מאלף המצאות. את מספר המבקרים, הוא לא הגביל וכך, היום, מגיעים בבמוצע כ - 30,000 איש ליריד המיוחד הזה.

שמונים אחוז מהמשתתפים נמנים על מוסדות להשכלה גבוהה ומכוני מחקר ופיתוח, כלומר מוסדיים והשאר אנשים פרטיים.

לפני שנים, עורך הניוזלטר ביקר בתערוכה וזכורה לו המצאה אחת, פיקנטית,שמשכה התעניינות מצד משקיעים. זה היה מעין מקל הליכה שבקצהו מיכל קטן לאיסוף קקי של כלבים וחתולים מהרחובות והגנים. בעזרת קפיץ דק שחובר למקל, האוחז בו פתח וסגר את המיכל.

הממציא היה בחור צעיר בעל מראה חנוני, שהאמין שההמצאה שלו, שיועדה למוציאי כלבים מבוגרים, היא המענה הנכון ביותר לשמירת הנקיון במרחב הציבורי.

הוא צדק, כי כשנה לאחר מכן נראו ברחובות שוויץ אנשים מבוגרים עם כלבים כשהם מסתייעים במקל, לא רק להליכה, אלא גם לאיסוף לכלוך.

יריד החידושים וההמצאות מתקיים השנה בין התאריכים 26 - 30 באפריל במרכז התערוכות בג'נבה Palexpo

עוד פרטים ב - https://inventions-geneva.ch/en/home/ 

 


חזרה לרשימה >>