חדשות

הוכרז מסע נגד מעתיקים בתערוכות בגרמניה

(1/23/2009 11:49:22 AM)

מאת: יצחק שלו

 

יריד פרנקפורט היה הראשון שהוציא כרטיס אדום לחברות אשר העתיקו מוצרים של חברות אחרות שהציגו בתערוכות. הצטרף אליו לאחרונה גם יריד קלן ובקרוב צפוי כי ישמע קולם של מארגני תערוכות נוספים.

 

בעיית ההעתקות ממציגים בתערוכות הפכה להיות נגע שמאיים על התעשייה כולה. בעיקרון, הערך העליון של תערוכה הוא במה עליה המציג חושף עצמו להמונים או לאנשי המקצוע ומציע את מוצריו לכל דורש. הכל כדי להגיע לאותו אקט נכסף של מכירה.

 

והנה באים נציגי יצרנים ( בעיקר מאסיה וממזרח אירופה ) מעתיקים את המוצרים ובתערוכה הבאה שוכרים מקום ליד היצרנים המקוריים ומציעים את "אותו מוצר" במחיר היצף.

 

יצרנים הביעו תרעומת וזעם בפני מארגני התערוכות, על ההזדמנות השווה שהם נותנים למעתיקנים, ואיימו כי יעזבו את התערוכות.  בדרך כלל מארגני התערוכות בגרמניה אינם אוהבים איומים ומסרבים להתיחס אליהם, אך כאן נמצאה אוזן קשבת משום שהתופעה מאיימת על התערוכות כמדיה שיווקית אוביקטיבית ונקיה.

 

הצעד הראשון מצדם, היה להכריז על ביתנים כביתנים בהם אסור לצלם. לצד השלט האוסר עישון בביתן, הופיעו שלטים עם סימן X על מצלמה. כצעד שני סיפקו המארגנים למציגים שלטונים האוסרים צילום, לפיזור בתצוגה.

 

הצעד השלישי והמאיים מכולם הוא הכרזת המארגנים כי לא יאפשרו לחברות מעתיקות להשתתף בתערוכות.

 

לא ברור עד כמה צעד זה מהווה גורם מונע העתקות, אבל המגמה ברורה. המארגנים בגרמניה הכריזו מלחמה על המעתיקים ולאור ההשפעה שיש לגרמנים על תעשיית התערוכות העולמית, יש לקוות כי זו תצטרף. או אז, לאיומים תהיה משמעות ממשית.


חזרה לרשימה >>