חדשות

מידע חדש ליצואני מזון מישראל לאור מיסוי חדש באירופה

(1/23/2009 11:35:21 AM)

מאת: יצחק שלו

 

התערוכה הבינלאומית לציוד ומיכון בתעשיית המזון העולמית Anuga FoodTec הכוללת בתוכה גם את נושא אריזות המזון, תתקיים במרכז הירידים בקלן בין התאריכים 10 – 13 במרץ 2009 . התערוכה "תתעמת"  השנה עם הבעיה המטרידה את אירופה והקרויה (Carbon Footprint (in production of packaging.

תחת שם זה כלולים כל תהליכי הייצור והאריזה של מוצרי המזון, משלב חומר הגלם ועד להצגתו במרכולים. בכל התהליך הארוך, תהליכי הייצור גורמים לפליטת של גזים דו תחמוצת הפחמן. לפי החוקים החדשים באירופה יש לסמן על גבי האריזה את אחוזי הפליטה ומידת הסיכון שיש בהם למשתמש.

 

בהולנד, שהיא המתקדמת ביותר באירופה בתחום זה, על יצרני מזון באריזות לשלם מס  מיוחד The Dutch packaging tax כאשר הבסיס לחישוב המס הוא מידת הפליטה של דו תחמוצת הפחמן במהלך הייצור. המס הגבוה ביותר חל על אריזות מאלומיניום ואחריו פלסטיק, קרטון וזכוכית. המס ( שהוחל במאי 2008) יכניס לקופת המדינה סך של 365 מיליון יורו בשנה.כל הכספים שיצטברו יופנו לפרויקטים של ניהול וטיפול באשפה.

 

מדינות אחרות באירופה, כמו בריטניה וצרפת  מתלבטות כיצד לחשב את המס כשיוחל במדינותיהן וכן כיצד להתייחס לתוצרת מיובאת בכל הקשור למיסוי וסימון. גם גרמניה התגייסה והמכון הגרמני הרלבנטי בפוטסדם החל לבדוק את הנושא.

 

הנושא מעסיק את אירופה ומן הסתם בקרוב גם מדינות אחרות בעולם. זאת, בתוקף העובדה שמוצרים מיוצאים לאירופה יצטרכו להיות מסומנים וממוסים. מסיבות אלו, התערוכה הקרובה תקצה אזור מיוחד בו יוצג הנושא וכן יערך כנס בנושא " Sustainable Packaging"  .

 

נציגות התערוכה בישראל – חברת איטקס שרותי תערוכות ומידע בע"מ מוסרת כי חלה חובת הרשמה מראש לכל המבקרים בתערוכה וכי מכירת כרטיסי הכניסה מותנית ברישום מוקדם. ניתן להירשם אצל החברה וכן ליהנות מכרטיסי כניסה מוזלים.

איטקס שרותי תערוכות ומידע בע"מ טלפון: 03-6882929 [email protected]  www.itex.co.il

 

 


חזרה לרשימה >>