חדשות

מרכז התערוכות הגדול בעולם נפתח בשנזן - סין

(12/9/2018 10:19:01 AM)

המלחמות הכלכליות/מסחריות בין ארה"ב של טראמפ לבין סין, מזכירות, איפה שהוא, את היחסים בין ממשלת ישראל לחמאס בעזה. מצד אחד, עוינות מופגנת וחרמות ומצד שני שתוף פעולה כלכלי.

כאשר סין החליטה לבנות עוד מרכז תערוכות וקונגרסים בעיר שנזן והכריזה שהוא יהיה הגדול בעולם, היא הוציאה מכרז בינלאומי לניהול ההקמה והתפעול של המרכז החדש ומי זכה בעבודה? חברה אמריקנית!

המרכז החדש בשנזן משתרע על פני כ - 500 אלף מטרים רבועים והוא בנוי מאולמות ענקיים לתצוגות (כ - 450 אלף מ"ר) ואולמות לכינוסים וקונגרסים (כ - 50 אלף מ"ר). הוא גדול בשטחו מהיריד העצום של הנובר בגרמניה (כ - 400 אלף מ"ר) ומזה של שנחאי (450 אלף מ"ר) והוא מוקף במאות בתי מלון לאירוח אנשי העסקים מחו"ל. הוא שוכן קרוב מאד לשדה התעופה המקומי.

למה סין זקוקה למרכזי תערוכות גדולים כל כך? התשובה לכך מורכבת משני חלקים:

א. אירופה וארה"ב חוששות מאד מההתפשטות הסינית ביבשות, דרך השתתפות החברות משם בתערוכות. לכן, מארגני התערוכות מגבילים את מספר החברות מסין בכל תערוכה. הם מקצים מספר מסוים למציגים מסין ומרכזים אותם באולמות נפרדים.

ב. בשיטה הנהוגה בתערוכות בסין, המדינה מחליטה מראש כמה מציגים מכל מחוז ישתתפו בתערוכה כלשהי, במיוחד באלו שהן מוטות יצוא. המכסות נקבעות לפי גודל התעשיות בכל מחוז. כך יוצא שבמקרים רבים, גודלו של מרכז התערוכות מגביל את מספר החברות שיכולות להציג בו.

שתי הסיבות הללו, מובילות את הסינים להקים מרכזי תערוכות ענקיים ולהזמין קניינים מחו"ל לבוא אל התערוכות המתקיימות שם ולראות את כל החברות הסיניות עם הפוטנציאל ליצוא ולא רק את אלו שהמארגנים באירופה ובארה"ב החליטו שיראו.

בשלב זה, שנזן, למרות גודלו של המרכז, לא יכולה לקחת את הבכורה משנחאי משום שאם מחברים את כל מרכזי התערוכות הפועלים בשנחאי, נגיע למספרים גדולים יותר מאלו הקיימים במדינה אירופית מערבית כמו צרפת או אנגליה.

מעבר לזאת, שנחאי היתה והינה העיר הבינלאומית החשובה ביותר בסין וככזו, מארחת את המטות של החברות הגדולות והחשובות בעולם.

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx


חזרה לרשימה >>