חדשות

תערוכה בדיסלדורף לטכנולוגיות וחידושים דיגיטלים בתחום נקודות המכירה POS בקמעונאות

(11/15/2018 2:51:04 PM)

תערוכת Eurocis צמחה מתוך תערוכת Euroshop לקמעונאות, ציוד לחנויות ועיצוב תערוכות. כנושא בתוך התערוכה, היא הפכה להיות תערוכה עצמאית עם שלוחה בסין. היא מתמקדת כולה בטכנולוגיות לנקודות מכירה ועתה, ברוח הזמן, החידושים העקריים הם...איך לא? בדיגיטל.

"אם זה בחנות, זה יכול להיות גם דיגיטלי" אומרים היום קמעונאים רבים והם מתכוונים לכך, שצריך לתת לצרכן את התחושה שהוא קונה דיל און ליין ולא מפסיד במקביל, את תחושת חווית הקניה בחנות.

בתחילת שנת 2000 נכנסו לחנויות מסכי המגע, בעזרתם אפשר היה לסמן את המוצרים שרצינו לקנות ואם היה מוצר שרצינו, אך לא היה במלאי, הקמעונאי קיבל על כך אינדיקציה. ההתלבטות, אז, היתה היכן למקם את המסכים.

היום, כאשר את המסכים החליפו, כמו דברים רבים אחרים, הטלפונים החכמים, למיקום אין ערך משום שהצרכן יכול להזמין מכל מקום בו הוא נמצא ואף לשלם ובכך, גם עמדות התשלום הולכות ומאבדות את מקומן בחנויות.

הוסיפו על כך את השערים שקוראים את תכולת העגלה ומחייבים את חשבון המשלם אוטומטית והנה קיבלתם חנויות ללא מוכרים ובלי קופאים.

קווין סוואנויק חוקר בתחום הקמעונאות מדגיש במחקר שעשה לאחרונה בארה"ב, שאנחנו נמצאים היום "בדרך פתוחה - open way" והדמיון והגדרת הצרכים של מי שעוסק בתחום אינם יודעים גבולות.

מי שדוחפת לכוון החידושים והדיגיטליזציה, היא סין, שם השימוש בטלפונים חכמים הוא הנפוץ בעולם וגם השלטונות מעודדים זאת משום שזה מאפשר להם יותר פיקוח ושליטה. (ביג דאטה כבר אמרנו?).

כדוגמא קיצונית, אך ממחישה את חוסר הגבולות, מביא המחבר את האפשרות של הצרכן לבחור לעצמו לובסטר במיכל הדגים בחנות (ע"י סריקה של מדבקה) ולקבל אותו מוכן לאכילה בצלחת במסעדה של החנות.

חוקר אחר משבדיה מתיחס לנקודות המכירה בחנויות מקדונלד, שם אפשר לבחור את המנה המבוקשת, בנקודת המכירה, על גבי עמדות עם מסכים ובכך לחסוך עמידה בתור בדלפק המכירה.

"הרי אין כאן חסכון בזמן" הוא אומר "הלקוח מחכה לאחר ההזמנה הדיגיטלית את אותו זמן, למנה שתצא מהמטבח האחורי, אך התחושה של לדפוק את השיטה היא שמעודדת אותו להזמין בנקודת המכירה" ומוסיף "גם לעובדה שהוא מזמין דיגיטלית יש חשיבות, כי יש בזה אלמנט של משחק מחשב, שבו אני הוא המחליט והקובע ולא למשל, המלצת המוכרן".

בסיכומו של דבר השימוש בדיגיטל בנקדות המכירה, לא ישנה את העובדה שהחנויות היו כאן כדי להישאר והמשפט הבא הוא המפתח להערכה הזו: It is not revolution...it's evolution 

התערוכה תתקיים במרכז הירידים של דיסלדורף בין התאריכים 19 - 21 בפברואר 2019.

כרטיסי כניסה בהנחה ופרטים נוספים אצל נציגות ירידי דיסלדורף בישראל: איטקס שרותי תערוכות בינלאומיות בע"מ 03-6882929 [email protected] 

 

 עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 


חזרה לרשימה >>