חדשות

לונדון ממשיכה למכור נכסיה. מרכז התערוכות EXCEL נמכר לאחרונה

(5/15/2008 10:43:42 AM)

מאת: יצחק שלו

 

לא קל לעקוב אחרי ההתנהלות העיסקית של אנשים וחברות באנגליה בכלל ובלונדון בפרט. מצד אחד שמרנות והצמדות אובססיבית למסורת (אין עוד מקום בעולם בו למילה Heritage יש משמעות כה עמוקה כמו באנליה) ומצד שני חדשנות והעזה ללא אח ורע.

 

סמלי הקמעונאות היוקרתית של לונדון, כמו הרודס ומדאר קר,  נמכרו במשך השנים לאנשי עסקים מהמזרח התיכון . הראשון למצרי והשני לאיראנים.  קבוצת הכדורגל ארסנל – סמל ומופת ומסורת בלונדון – משחקת באצטדיון הביתי שלה – אצטדיון האמירויות ועל חולצות השחקנים לוגו חברת התעופה של האמירויות. מסגדים צצים בכל רחבי לונדון ונכסי דלא ניידי כמו בתי מלון ברחבי העיר מחליפים בעלות ועוברים לידי משקיעים ערבים.

 

לא מעט מילים נכתבו במשך השנים בעיתונות הבריטית על התופעה "המדאיגה" הזו. התקשורת נבחה והשיירה נעה.

 

עכשיו אנו מתבשרים על עיסקת ענק לפיה מרכז התערוכות היוקרתי של לונדון, Excel ,  סמל הפיתוח של לונדון לכוון אזורי המזחים, נמכר לחברה הלאומית לתערוכות של אבו דאבי .

 

EXCEL הוא הגדול והמודרני שבמרכזי התערוכות של לונדון. הוא נבנה על ידי קונסורציום של משקיעים בריטים על אזור שלפני 15 שנה היה האזור אליו מוזרמת האשפה של לונדון – אזור המזחים. שנים הוא פעל ללא גישה תחבורתית נוחה.

כדי להגיע אליו המבקרים היו צריכים להשתמש בתחתית ולאחר מכן באוטובוס ולעבור באזור הכי לא מפותח בלונדון רובע גריניץ.

 

לאט לאט, העיר התרחבה לכוון המזחים. בנייני משרדים ענקיים נבנו, מסעדות ופאבים נפתחו בהתאם ואף האטרקציה העולמית, סמל המילניום – מבנה הדום – הוקם מול מרכז התערוכות.

אזור המזחים הפך להיות המרכז הכי איני בלונדון.

 

למרות ההצלחה של האזור ושל מרכז התערוכות, הוצאות ההקמה והתפעול אילצו את היזמים להזרים מדי שנה כספים כדי לשמור על חיותו....עד שלא יכולים היו יותר ומכרו אותו לחברה מאבו דאבי בסכום עתק של 400 מיליון יורו.

 

החברה הרוכשת היא גם בעלת מרכז התערוכות החדיש של אבו דאבי שהרחבתו הסתיימה זה לא מכבר לגודל של 275,000 מ"ר מקורה ובהשקעה של 625 מיליוני יורו.

 


חזרה לרשימה >>