חדשות

מעצב תערוכות הוא פונקציה חשובה מאד בהצלחת התערוכה. תנו לו להוביל אתכם

(3/1/2018 1:54:12 PM)

 

לשאלה "איך להצליח בתערוכה מקצועית?" תשובות רבות ומורכבות. הסיפור מתחיל בבחירת התערוכה עצמה, בחירת המיקום בתערוכה, ממשיך עם  המוכנות של החברה המציגה לעמוד בהתחיבויות הנובעות מההצלחה, בהגדרת מטרת ההשתתפות וכמובן בהיערכות בתערוכה עצמה.

 ההוצאה הגדולה ביותר של חברה מציגה, היא בעיצוב הביתן. עליו נשענת התדמית של החברה ועליו לשדר את מטרות המציג.

 

תנו למעצבים להשפיע עליכם

מי שאחראי על חלק זה הוא איש המקצוע – המעצב. נתעכב להלן על הקטע הזה, שהוא קריטי למדי, משום שהמעצב הוא זה שצריך לתרגם את רצונות המציג לשפה מיוחדת – שפת התערוכות.

 

וכאן יש לעתים בעיה, משום ש"כולנו מבינים בעיצוב". גם מזמין העבודה. מבינים? לא ממש.

אם כן, כלל ראשון להצלחה בתערוכה: תנו למעצבים להשפיע עליכם, מתוך מומחיותם.

 

"רוב המציגים אינם  מבינים  בעיצוב תערוכות. הם לא רואים את התערוכה בעינים של המבקר".

זהו משפט שמציגים רבים שומעים מפי מעצבי תערוכות, המנסים להסביר את הקושי שלהם בתקשורת עם המציגים.

 כדי שהמציג והמעצב ידברו באותה שפה, חשוב שהראשון, יכנס קצת לעולמו של השני. לכן בואו ננסה, במשותף, להבין כמה דברים בסיסיים הקשורים לאופן בו המבקר רואה את התערוכה.

 

מה רואה המבקר בתערוכה?

כדי להבין איך אנשים רואים את התצוגה שלך, כדאי שתחשוב איך אתה מעבד את ה- visual images.

דוגמא : אתה נמצא ליד מסוף המזוודות בשדה התעופה, האם אתה מתמקד בכל המזוודות שנוסעות על המסלול או אתה ממוקד על מזוודה אחת מסוימת? אתה תמיד סורק כדי למצוא את מה שאתה מחפש.

 

עכשיו תנסה למצוא את המקבילה בתערוכה. רוב המציגים חושבים ( בטעות ) שהמבקרים רואים את כל התערוכה. המחקרים מלמדים שהמבקרים מפעילים תהליך של סריקה המקשרת בין ויז'ואל לבין מה שקרוב לליבם, או לדברים שהם מחפשים.

 

כמה פעמים קרה לנו שפגשנו בתערוכה מכרים והחלפנו חוויות, שבסופן, שאלנו את עצמנו "האם היינו באותה תערוכה?"

 

תנו להם את מה שהם מחפשים – טיפים למציגים

מציג צריך וחייב להתאים את עיצוב התצוגה כדי לעזור לקניינים הפוטנציאלים שלו למצוא אצלו את מה שהם מחפשים. השאלה, איך עושים זאת? מעצב מקצועי יאמר שכדי לזכות בתשומת ליבם,על המציג להשתמש בויז'ואל ובגרפיקה בהתאם  לטיפים שלהלן:

 

1.זיהוי מחלקות בתצוגה שלך -  קמעונאים יודעים שהקונים אינם משוטטים בחנויות באופן אקראי. הם מחפשים בדרך כלל את השלטים המורים על המחלקות השונות.אם אתה מציג על שטח גדול הפרוש לאורך קירות או באי, רצוי להשתמש בשיטת השלטים המורים על המחלקות/נושאים שבתצוגה. הגדרת איזורים, משפרת במידה מוחלטת את ההתמצאות של המבקרים ושולחת כל מבקר לקטע בתצוגה שמעניין אותו. המומחים גם הגיעו למסקנה ששימוש באיקונים הוא אפקטיבי יותר משימוש במלים. זכור שהעין איננה רואה את כל התצוגה, אלא את אשר היא מחפשת.

2.צילומים מקשרים מהר יותר ממלים - עשירית שניה, זהו הזמן שהעין " מבזבזת " על אימג' לפני שהיא עוברת לדבר הבא. מלים דורשות הרבה זמן במונחים של שניות. צילום עומד בקצב העין.

מעצבי שלטי פרסומת ( Billboard ) יודעים ששימוש ביותר מ - 8 מילים על שלט חוצות, מוריד את  האפקטיביות שלו ב - % 50. המפתח הוא להוריד את כמות הקופי לטובת סמלים, איקונים וצילומים.

3.צבעים מגדילים את האפקטיביות של הגרפיקה -מחקר שנערך באוניברסיטת רוצ'סטר מצא שצבע אורנג' הוא אפקטיבי ב - % 64 יותר מצבעים כמו כחול, אפור, חום או אוקר ( חום-צהוב ) בתפיסת העין של הצופה. אותו דבר לגבי צבעים זוהרים.

4.קו האופק של הראיה - האזור הנראה ביותר בתצוגה הוא זה המצוי בגובה של 1.80 ס"מ. כל מה שמתחת או מעל, נסרק במהירות על ידי העין.לכן את המסר המרכזי צריך למקם בקו האופק הזה. נסו את זה בפעם הבאה שאתם מבקרים בתערוכה.

5.איך המוח רואה? מחקרים שנערכו באוניברסיטת איווה מלמדים שמוח האדם מסוגל להפעיל שתי שיטות בסריקה: " Serial processing" כאשר העין מסתכלת על כל אייטם בנפרד ו - "Parallel processing " כאשר העין מסתכלת על כמה אייטמים באותו זמן.

בד"כ מתוך " עצלות " ונוחיות , המוח מעדיף לעבד כל אייטם בנפרד על ידי מעבר מהיר מאייטם לאייטם.

 

תערוכות הן סביבה עמוסה בויז'ואלס ואלמנטים " שובי עין ". כל מציג עושה כמיטב יכולתו להצליח בתחרות על תשומת לב המבקר. אבל איך המבקר הנתון בתוך הקלחת הזו עושה את ההחלטה על מה להתעכב ? או איך שנהוג לומר בשפת התערוכות " לרדת מהשטיח שבמעבר, אל התצוגה ".

 

כאן נכנס המוח לפעולה. אנחנו חייבים לזרום אתו ולהתייחס לחולשותיו ( עצלות ) ולהעדפותיו ( אייטם אחרי אייטם ).

 

קל יהיה לנו להבין את המעצב שיבקש להמעיט בטקסטים, לטובת צילומים, אם נפנים את הנאמר. כך, גם אם ינסה " לכפות " עלינו לא לשים מסרים שיווקיים מתחת לגובה האופטימלי ולהשאיר את השטח שמתחת ריק.

 

 אם נבין זאת, לא נראה בכך בזבוז שטח תצוגה ולא ננהל ויכוחים מיותרים, שלפעמים נוטים להיסחף לכוון של עירעור סמכותו המקצועית של המעצב.

 

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

 


חזרה לרשימה >>