חדשות

תערוכות אמנות בעולם, ענף כלכלי משגשג

(9/24/2017 3:03:31 PM)

תערוכות האמנות המסחריות בעולם, מזוהות, בשמן, בדרך כלל עם העיר בהן הן מתקיימות. למשל: תערוכת ארט מיאמי, תערוכת בזל, תערוכת מדריד, ארט קלן וכד'. הסיבה לכך היא שהעיר,  מעוניינת למשוך אליה את הקהל המיוחד של אמנים ובעלי גלריות ובעצם מתן הזהות של העיר, יש הצהרה שהעיר עומדת מאחורי התערוכה.

מי מציג בדר"כ בתערוכות הללו? לאמנים, אין מקום להציג את עבודותיהם בעצמם. יש לכך 2 סיבות: האחת, שלאמנים אין מספיק אמצעים לעמוד בהוצאות הכרוכות בהשתתפות והשניה, פרוזאית משהו, שחלקם כבר אינם בחיים.

יוצא מכך, שבד"כ המציגים המורשים להשתתף, הן גלריות המיצגות מספר אמנים ואשר בנויות לנהל מו"מ עם הסוחרים ונציגי המוזיאונים שבאים לתערוכה. גם האספנים למיניהם, אינם מופיעים בקהל, אלא שולחים את המנהלים והגלריות, דרכן הם מבצעים את הרכישות.

ביקור בתערוכת אמנות הוא כמו שוטטות במאות גלריות ברחבי העולם, בזמן נתון אחד. הרבה אפשר ללמוד על סצינת האמנות במדינות השונות לפי אוסף המציגים שלהן. כך, גילינו לפני שנים לא רבות, שקוריאה היא מעצמת אמנות ושבקובה, "מתחבאים" אמנים מעולים, שיוצרים אמנות מודרנית ונועזת, למרות כל מה שאנחנו יודעים על קובה.

אז היכן מתקיימות תערוכות האמנות החשובות בעולם?  

יריד האמנות של בזל נחשב לאחד המובילים. למה? בגלל הכסף והמבין יבין. בזל אף מייצאת את התערוכה שלה, בהתאמות אמריקניות למיאמי. ספרד וסצינת האמנות שבה, מוערכים מאד ועל כן יריד האמנות של מדריד הוא אחד החשובים בעולם.

יריד האמנות של קלן בגרמניה בולט מאד בזכות סוג האמנות המוצג בו. יותר קלסיקה ופחות עכשוית. ניו יורק כמטרופולין של אמנות מודרנית, מושכת אליה סוחרים רבים ליריד האמנות שלה. ארט פריז, נחשב היסטורית כיריד מוביל.

איסטנבול מיצבה עצמה בשנים האחרונות כמרכז אמנות חשוב. מונטה קרלו מצטרפת לרשימה כשלוחה משמעותית מאד של יריד האמנות של ג'נבה. גם כאן הכסף מדבר....

יש עוד תערוכות רבות שבשמן מופיעה המילה אמנות והמציגות אמנות של עתיקות. כאן, יריד העתיקות של צ'לסי - לונדון ידוע מאד.

אל הרשימה של תערוכות אמנות יש להוסיף עוד כמה תערוכות שעוסקות בכל הקשור לאוצרות, ניהול מוזיאונים וכד'.

את כל תערוכות האמנות החשובות אפשר לאתר באמצעות מנוע החיפוש לתעוכות בחו"ל www.expoexpo.com תחת מילת החיפוש "אמנות".

 

 עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:

  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 


חזרה לרשימה >>