חדשות

עיר בתוך מדינה היא ישות עצמאית בכל הקשור לאירוח קונגרסים

(5/8/2017 2:01:18 PM)

איק"א הארגון הבינלאומי של מארגני קונגרסים פרסם לאחרונה את דרוג תפוצת הקונגרסים בעולם בשנת 2016. מהדו"ח עולה שפריז עומדת במקום הראשון עם 196 אירועים, וינה במקום השני עם 186, ברצלונה עם 181, ברלין עם 176 וסוגרת את העשיריה הראשונה, סיאול עם 137 קונגרסים.

במקביל פורסמה גם רשימת המדינות המארחות את המספר הרב ביותר של קונגרסים וראו זה פלא, אין קורלציה בין רשימת הערים, לבין רשימת המדינות. ארה"ב עומדת במקום הראשון עם 934 אירועים, גרמניה עם 689, בריטניה עם 582, צרפת עם 545, ספרד עם 533 וסוגרות את העשיריה הפותחת קנדה ופורטוגל עם 287 אירועים כל אחת.

את ארה"ב יש להחריג מן הטבלה, משום ששם תעשיית הקונגרסים והתערוכות נשלטת על ידי האיגודים המקצועיים ואלו מארגנים מדי שנה את האירוע השנתי שלהם. באירופה, גרמניה היא המובילה והיא תופסת מקום גבוה ברשימת הערים בזכות ברלין בלבד.

מדוע זה קורה? משום שתעשיית הקונגרסים מושתת על בילויים ותרבות פנאי והמארגנים ילכו בד"כ לערים שיש להן מה להציע בתחום הזה. ואין כמובן אטרקטיבית יותר מפריז בתחום הזה.

בתערוכות, ערים כמו פרנקפורט, דיסלדורף, קלן, מינכן, הן מובילות עולמיות כי הן מציעות את הטוב ביותר לאנשי מקצוע שבאים אליהן ללמוד, לעשות עסקים ובילויים אינם מהוים חלק אינטגרלי של המטרות שלהם. משום כך, לא התפתחו אזורי בילויים ופנאי בערים הללו. כל מי שביקר בתערוכות שם, מכיר זאת מגוף ראשון. הרחובות מתרוקנים עם רדת החשיכה.

בערים כמו ברצלונה ומדריד, ששתיהן בעשיריה הפותחת לשנת 2016, אנשים יוצאים לבלות בשעות הלילה והערים חיות ונושמות ומציעות עד לשעות הקטנות. 

אם תל אביב היתה נחשבת לעיר לא מסוכנת מבחינה בטחונית, יש להניח שהיא היתה מצליחה להיכנס לדרוג העולמי. כי כמו ברלין, גם תל אביב היא "עיר ללא הפסקה"

 עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

 

 

 

 


חזרה לרשימה >>