חדשות

חבל ההצלה של בתי המלון בירושלים - הכנסים הבינלאומיים

(10/12/2015 9:49:32 AM)

2.5 מיליון תיירים בשנה לישראל הם נתון מגוחך בהתיחס לפוטנציאל של ישראל בתיירות נכנסת. מדינות רבות בעולם יוצרות לעצמן עוגן תיירותי, באמצעות עידוד תיירות הקונגרסים הבינלאומיים. אנחנו מדווחים על כך בגליונות השונים של ניוזלטר מנוע החיפוש לתערוכות בעולם www.expoexpo.com

הדברים מכוונים אל משרד התיירות שמתפקידו לטפח ולעודד תחום זה באמצעות תמריצים ותנאים מיוחדים למארגני הקונגרסים והתערוכות בארץ וכן באמצעות עידוד השווק בחו"ל.

והנה , בעקבות אירועי אוקטובר 2015 קמה והצהירה מנכ"לית מרכז הקונגרסים ירושלים, מירה אלטמן, שהקונגרסים שהתקיימו בירושלים הצילו את בתי המלון בעיר (דה מרקר 11.10.15).

" רק כנס התעופה והחלל יכניס כ- 16 מיליון ש"ח לעיר, לבתי המלון, הסעות, מסעדות ואטרקציות...יחד עם 2 כנסים בינלאומיים אחרים, בהערכה גסה,  אנחנו מדברים על הכנסות של 50 - 80 מיליון ש"ח, בזכות הכנסים הבינלאומיים האלה....וזה רק באוקטובר".

בתל אביב התקיים באוקטובר אירוע watec בהשתתפות  אורחים רבים מחו"ל. האורחים הגיעו בזכות סיוע מסיבי של מכון היצוא, משרד הכלכלה ושל משרד החוץ, שרואה ומבין שכדי להביא לארץ קהל איכותי של אנשי מקצוע וקניינים שיסייעו לכלכלה המקומית, יש להשקיע תקציבים וכח אדם.

גם תערוכות בינלאומיות כמו Timber לתעשיית העץ והרהיטים וגם Isprint לתעשיית הדפוס, שהתקיימו באוקטובר בתל אביב הביאו כמה מאות אנשי מקצוע מחו"ל.

מעבר לעיסקאות הכלכליות שנובעות מהקונגרסים והתערוכות, יש להביא בחשבון את מספר הלינות וכן את הכספים שאותם אורחים מוציאים על שרותים שונים בעת שהותם בעיר. זוהי תיירות עשירה "שמבזבזת" פי שלושה מתייר רגיל.

כדאי שמשרד התיירות יחליף מילים עם כמה ערי תערוכות בגרמניה שהתשתית הכלכלית שלהן מבוססת על סוג זה של תיירות, או עם ראשי הונג קונג, סינגפור, פריז, אמסטרדם ועוד.

ראו בהקשר זה כתבה נוספת על ההשקעה של ליסבון כדי להביא לעיר אירוע רב משתתפים מחו"ל.


חזרה לרשימה >>