חדשות

"ישראל מעצמת הייטק?" אגדה אורבנית?

(10/11/2015 3:44:58 PM)

לפני 5 שנים בלבד התקיים לראשונה האירוע הטכנולוגי הבינלאומי בתחום ה - web .השתתפו בו אז 400 איש ממקומות שונים בעולם. אירוע קטן במדינה שאז נחשבה לפורצת דרך בתחום היי טק - אירלנד.

בדרך פנומנלית האירוע WebSummit יארח בחודש נובמבר 2015 מספר לא יאמן של 30,000 איש. הנתון הזה, שהתפתח בהדרגה, מזכה את האירוע בתואר the biggest technology event in Europe and the world's largest start-up event.

שורה ארוכה של מנהלי חברות סטארט אפ "שעשו את זה" וקרנות להשקעה מישראל משתתפים באירוע. חלקם כמרצים בפועל.

בשל גודלו של האירוע, דבלין צרה מהכילו ולכן ב - 3 השנים הקרובות האירוע יתקיים בליסבון - פורטוגל כי לדברי מייסדו  Paddy Cosgrave

 פורטוגל היא Thriving startup community

לא ישראל - פורטוגל. וזאת חרף המאמצים ותקציבי הענק שהוקדשו לשכנע את העולם שזה אנחנו, לא הם. מארגני האירוע הבינו שקל יותר להביא לדבלין או ליסבון את המוחות הישראלים והמשקיעים, מאשר לארגן את האירוע בישראל ולשכנע את המוחות והמשקיעים מהעולם להגיע לירושלים.

יש להניח כי גם העזרה שניתנת על ידי משרד התיירות של פורטוגל, לשכת התיירות של ליסבון ואיגוד קרנות ההשקעה של פורטוגל, עזרו במעט לליסבון לגבור על ערים אחרות באירופה, כמו ברצלונה, פריז ואמסטרדם.

האירוע יקבל מדי שנה סיוע של 1.3 מליון יורו, כדי שיביא בשנתו השלישית כ - 80,000 איש לעיר.

בעיצומם של אירועי הדקירה בירושלים, צוטטה מנכ"לית מרכז הקונגרסים בעיר, באומרה כי מספר קונגרסים שיתקיימו בעיר בחודש אוקטובר, הצילו את התיירות בעיר. מדובר בכמה אלפי משתתפים בודדים.

צאו וחישבו מה 80,000 תיירי קונגרסים יעשו לכלכלת ליסבון ובתי המלון שלה.

פרטים על האירוע ב - https://websummit.net


חזרה לרשימה >>