חדשות

מה אפשר ללמוד מהחיבור בין ברצלונה-קטלוניה-תערוכת GSM

(7/27/2015 12:02:02 PM)

זכורה לכולם הפרשה העגומה של היחסים בין מארגני תערוכת "טלקום" ובין העיר ג'נבה. למי ששכח, להלן התקציר: העיר "תפסה תחת" בעקבות הביקוש העצום לשרותי תיירות מצד המציגים והקהל והעלתה מדי שנה את מחירי בתי המלון והשרותים לתיירים. הגיע המצב לכך, שמארגני התערוכה איימו לעזוב את העיר אם המחירים והיחס לא ישתנו. אלו התעקשו ואלו התעקשו וכך העיר שילמה את מחיר היהירות. התערוכה עזבה את העיר.

או אז, התגלה הערך הכלכלי של התערוכה על המסחר והכלכלה המקומית. התוצאה: העיר ירדה על הברכיים בנסיונות להחזיר את התערוכה לעיר. זה קרה, אבל אחרי חמש שנות "בצורת".

הספרדים, בניגוד לתדמיתם המנומנמת למדו את לקח ג'נבה וכאשר, לפני 10 שנים, הציעו את ברצלונה כמקום אירוח התערוכה העולמית למובייל, יצרו שותפות מקומית של כל הגופים והמוסדות המשפיעים בעיר, כדי ליצור תשתית משותפת שתבטיח את כל מה שהיה חסר בג'נבה.

ועכשיו, התערוכה גמלה להם על כך בהארכת הזיכיון בשמונה שנים נוספות עד 2023.

חשוב מאד להתעכב על הרכב השותפים המקומיים ולו רק מהסיבה שאולי ירד כאן למישהו האסימון ויחקה את ההתארגנות הזו כדי ליצור אולי בתל אביב או ירושלים את World Cyber Capital למשל?

השותפים הם: משרדי התעשייה, האנרגיה והתיירות, ממשלת קטלוניה, השלטון המקומי של ברצלונה, לשכת התיירות של ברצלונה ויריד ברצלונה. לצורך התפעול, הוקמה קרן בשם Mobile  World Capital Barcelona foundation

השותפות הזו היא מתכון מנצח מכל בחינה. אם נציץ בנתונים הכלכליים של התערוכה האחרונה נבין עד כמה: התערוכה של 2015 שבה הציגו 2,000 חברות משכה לעיר 94,000 איש מ - 200 מדינות שונות. סקר כלכלי שנעשה מלמד שהאירוע תרם 436 מיליון יורו לכלכלת העיר וקרוב ל - 13,000 בני אדם, מתוך הלא מועסקים, זכו למקום עבודה זמני.

והשאלה? מתי יבינו את זה בישראל?

 

.”

 


חזרה לרשימה >>