חדשות

הממשלה העולמית מכתיבה מי ימות ומי יחיה...ויש גם צד חיובי

(4/29/2015 3:49:12 PM)

לכל מדינה יש ממשלה מקומית שמחליטה לשבט או לחסד והאזרחים, חלקם מאושרים ורובם מקוננים. לכל מדינה יש ממשלה שכופה את תנאיה על האזרחים ומענישה את הלא מצייתים. אבל יש ממשלה עולמית אחת, שלא צריכה לאיים בענישה אם לא מצייתים לה, כי כולם, מרצון, מצייתים לה - זו ממשלת גוגל.

גוגל הודיעה לאחרונה על עידכון משמעותי של אלגוריתם החיפוש שלה, לפיו תינתן בחיפושים עדיפות לאתרים המותאמים למסכי המובייל. גוגל עשתה זאת בשל העובדה, שהיום, חיפושים באמצעות הטלפון צוברים תאוצה ומגיעים כבר לאחוזים גבוהים (יש אומרים % 40) והחברה אינה רוצה לאכזב את לקוחותיה המשתמשים בטלפון.

 

החברה "ממליצה" לבעלי אתרים להפוך אותם לרספונסיביים וכן "מייעצת" להם בעשותם כן, לא להעמיס בהם תכנים המכילים וידאו או אנימציה, שדורשים הורדה של תוכנת פלאש. במילים אחרות, היא ממליצה להעמיד שני אתרים. האחד מותאם למובייל, שיהיה עני יותר, אך בעל נראות והשני אתר רגיל עם תוכן.

במקביל הודיעה גוגל שאתרים לא מעניינים עם תכנים דלים יועברו לדפים אחוריים. ככל הידוע לעורך, גוגל ערכה עד כה חיפושים לפי מילות מפתח ולפי מספר הצפיות (קישורים ופופולריות) ולא הפעילה שיקול דעת לגבי התוכן....

כדי "לסייע" לבעלי אתרים בבדיקה האם אתריהם תואמי רצון גוגל, החברה מציעה את הלינק הבא  www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly בו יאמר האם אתרכם מותאם וימשיך לחיות או שהוא לא מותאם ודינו נחרץ להופיע בדפים האחוריים. ניסינו. זה עובד.

בינתיים, ההמלצות של גוגל מתייחסות לארה"ב, אבל יש לצפות שבקרוב אצלנו, לשמחת בוני האתרים. כי כאשר "האריה ישאג, מי לא ירא?"

אי אפשר לסיים בלי לציין שלכל הסיפור הזה יש גם צד חיובי, בעיקר, לאתרי תערוכות וירידים ומארגני אירועים. בגלל מגבלות הפלאש, הם יאלצו להפוך את האתר המיועד למובייל לאינפורמטיבי ומתומצת, בלי כל הפירוטכניקה והפליק פלאק לאחור ומכך ירויחו המבקרים, שגם היום רוצים מידע קצר ואופרטיבי, אך לא זוכים לקבלו במובייל.

 

 

  

 

 

 

 

 

 


חזרה לרשימה >>