חדשות

% 33 מהמציגים הגרמנים יגדילו השתתפותם בתערוכות ב - 2015/6 מה זה אומר עלינו?

(12/18/2014 3:15:58 PM)

אם מישהו היה צריך הוכחה לכך שעבור חברות יצרניות, השתתפות בתערוכות היא נדבך מרכזי בתמהיל השווק, הנה בא המחקר האחרון שנעשה בגרמניה המראה, שלא רק יהלומים, גם תערוכות הן לנצח. שליש מהמציגים יגדילו וירחיבו את השתתפותם בתערוכות בשנים הבאות ובמקביל ישקיעו בהן יותר תקציבים.

נתון מעניין נוסף, מחזק, הוא שמחצית מהמציגים אמרו לחוקרים שההשקעה שלהם בתערוכות לא תקטן בשנים הבאות. המחקר שנעשה בקרב 500 חברות המציגות בתערוכות, נערך עבור אחד הארגונים האמינים ביותר בשוק התערוכות העולמי. המדובר בארגון הגג של תעשיית התערוכות הגרמנית - Auma

מהנתונים עולה שמתוך החברות, שלהן מחזורים מעל 125 מיליון יורו, % 40 הודיעו כי יגדילו השתתפות ותקציבים. יש בכך מסר חשוב מאד לחברות הבינוניות, בנוגע לערכן של תערוכות בעיצוב העירנות של הציבור המקצועי לגביהן ושמירתה בתודעה שלהם.

הדבר נכון שבעתיים בתקופות של אי ודאות כלכלית, כאשר היצרנים חייבים לשמור על הדיאלוג עם הצרכנים שלהם. זה האחרון, מתבצע בצורה הטובה והאינטימית ביותר, בתערוכה.

מתי יוצא למנכ"ל חברה גדולה וליו"ר להיפגש עם לקוחות? אין לצפות מהם שיצאו למסעי מכירות, אבל בתערוכות הם נוכחים ופתוחים לדבר, להתדיין ולהקשיב.

לראשונה, נשאלה במחקר השאלה לגבי משמעותן של התערוכות בתקשורת השווקית של החברה. % 25 אמרו שזה המרכיב הבסיסי. % 50 ציינו שתערוכות הן במקום השני אחרי אתר החברה באינטרנט ו - % 25 ציינו שתערוכות ואינטרנט הם כלים משלימים.

מה אנחנו יכולים ללמוד מהמחקר, לגבינו? הרבה, אבל נתעכב רק על נקודה אחת, שבמצב התמידי של המשק בישראל, כאשר תנאי אי ודאות הם הדבר הכי קבוע ("אלה הם חיינו") כדאי לחשוב בעת חלוקת תקציב השווק על תערוכות כמקום שבו ניתן בעת ובעונה אחת למצוא לקוחות חדשים ולשמר לקוחות ותיקים.

כי אי הופעה בתערוכה שבה נהגנו להציג מעוררת תהיות וחשדנות אצל לקוחות קיימים וכמובן מוחמצת ההזדמנות להיחשף בפני חדשים.

ובסה"כ, ההוצאה על השתתפות בתערוכה אינה גדולה, כפי שאולי יש כאלה שחושבים.

 

 

 


חזרה לרשימה >>