חדשות

בשורה חשובה למציגים - מעתה אין חיוב במע"מ על הקמת ביתנים בתערוכות באיחוד האירופי

(8/7/2014 2:56:22 PM)

החקיקה באירופה סביב חבות גביית מע"מ על שכירת שטח בתערוכות ושירותים נלווים לחברות אשר מציגות בתערוכות בינלאומיות, השתנה כבר בינואר 2011. 

אם זאת עקב אי בהירות החקיקה והשוני הרב בין המדינות באכיפת החוקים, ספקים אירופאים רבים חששו להפסיק את החיוב במע"מ והמשיכו להנפיק חשבוניות המכילות מע"מ מקומי על שכירת שטח בתערוכות וכמובן על שירותים נלווים כגון עיצוב הביתן בתערוכה. 

לאחרונה פסק דין אשר ניתן בבית המשפט באיחוד האירופי קובע כי מציגים מחוץ לאיחוד האירופי, המשתמשים בספקים אירופאיים לטובת הקמת ביתנים בתערוכות, לא יישאו בעלות המע"מ המקומי על הקמת הביתן.  

 על פי פרשנות החוק, מעתה חבות גביית המע"מ אינה נקבעת על פי מיקומו של הספק או התערוכה, אלא על פי מקום הרישום של החברה המזמינה את השירות,  

ולכן, עבור חברות ישראליות המציגות באירופה ומשתמשות בספקים מקומיים לשם עיצוב ביתן והקמתו- המשמעות היא – מע"מ 0! 

אמנם זוהי בשורה טובה למציגים באירופה, אך יש לזכור כי על הוצאות נלוות לתערוכה יש החזרי מע"מ ואלו משתנים ממדינה למדינה. כמו כן ישנן מדינות אשר בהן החקיקה לא השתנתה מהותית ועדיין ישנה חבות גביית מע"מ כל שכירת השטח בתערוכה,.הוצאות לינה, אירוח, כרטיסי הכניסה לכנס ולתערוכה, ציוד מורכב הנדרש להדגמה - כל אלו הוצאות הנושאות בעלויות מע"מ באירופה.  

חברות אשר לוקחות חלק קבוע בתערוכות יודעות כי ההוצאות סביב התערוכה הינן משמעותיות ובהתאם, פוטנציאל תביעת החזר המע"מ, אף היא עשויה להיות משמעותית.  

לכן, חשוב לפני כל תערוכה וכנס גדול, להתייעץ ולהבין את פוטנציאל ההחזר הטמון בהוצאות סביב האירוע. 

*מוגש מטעם מיכל כהן הרפניסט [email protected] מנכ"לית יורו ואט המומחים הבינלאומיים להחזרי מע"מ מחו"ל - 03-5757305           


חזרה לרשימה >>