חדשות

חדירת המותגים הפרטיים באירופה עברה את מחסום % 50 מכלל המוצרים הנמכרים ברשתות. ובישראל?

(2/24/2014 2:24:19 PM)

עד כמה שזה ישמע לנו מוזר, חדירת המותגים הפרטיים לרשתות השווק באירופה עברה כבר את רף חמישים האחוזים. מוזר? כן, לישראלים שמבנה השוק כאן הוא ריכוזי כל כך והשליטה של היצרנים הגדולים היא כמעט מוחלטת. אבל תערוכות המותגים הפרטיים הגדולה באירופה, באמסטרדם, מלמדת שמה שקורה כאן היום, הוא שם זמני בלבד

המושג "מותג פרטי" מתייחס היום בעיקר לתחום המזון, מוצרי קוסמטיקה, מוצרי בריאות ופרמצבטיקה הנמכרים מעבר למדף, מוצרי עשה זאת בעצמך ומוצרים לבית.

בעלי רשתות מזמינים מהיצרנים את המוצרים הגנרים שלהם תחת השם שלהם. בכך, הם מקבלים את אישור היצרנים למכור את אותם המוצרים במחירים ובתנאים אחרים מאלו שהמוצר הגנרי שלהם נמכר.

מחקר מקיף שנעשה ע"י נילסן מלמד שהיקפי החדירה של המותגים הפרטיים באירופה הגיע למימדים עצומים.

לדוגמא, בשוויץ % 53 אחוזים מהמוצרים הנמכרים ברשתות הם מותגים פרטיים. בספרד % 51 . במדינות הבאות הנתון עומד על למעלה מ - % 40 : בריטניה, גרמניה, בלגיה ופורטוגל. בצרפת, אחד מכל 3 מוצרים הוא מותג פרטי.

ישראל לא תחמוק מהמגמה הזו לאורך זמן, לכן כדאי ליצרנים ומשווקים לבקר בחודש  מאי 2014 (20 - 21 ) בתערוכה החשובה באירופה למותגים פרטיים PLMA www.plmainternational.com

להתרשם ולכוון מעשיהם בהתאם למגמות השוק בעולם.

והשאלה של הצרכן, האם הוא קונה בעצם את המוצר המקורי, עבל בשם אחר? נראה ששאלה זו תישאר בסימן שאלה, כי היצרנים לא שמחים לזהות את המותג הפרטי עם המוצר המקורי שלהם.


חזרה לרשימה >>