חדשות

אחרי התערוכה העולמית אקספו 2015 מילנו, אימרו אקספו 2017 קזחסטן

(12/6/2012 4:27:34 PM)

בעוד אנשי מילנו עסוקים בהכנות לקראת התערוכה העולמית אקספו 2015 בעיר, הכריז ארגון האקספו העולמי על המדינה שתארח את אקספו 2017 והפעם המדינה שנבחרה היא קזחסטן ובירתה אסטנה. האחרונה גברה בגמר על ליאז' בלגית.

אירוח אקספו הוא בעל משמעות עצומה למדינה המארחת. זו הזדמנות להראות לעולם את המדינה, על משאביה, תרבותה, כלכלתה וכמובן האפשרויות שהיא מציעה לתיירות העולמית.

אם בעבר, מדינות התלבטו באשר לכדאיות הכלכלית של אירוח אקספו (אירוע גרעוני בעליל בתקציב המדינה) הרי שקזחסטן פטורה מכך בהיותה מדינה עתירת משאבי נפט ומחצבים. מדינה שיש בה הכל, חוץ מהכרה בינלאומית ואת זה היא תשיג בעקבות האקספו.

קזחסטן היא המדינה התשיעית בגודלה, בעולם מבחינת שטחה. חלק גדול הוא מדבריות שזקוקות לפיתוח.

לא במקרה הנושא שנבחר כנושא מרכזי בתערוכה הוא "אנרגיה". זה מה שהמדינה מציעה לעולם, בהיותה אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם.

האקספו אינו תערוכה מסחרית, אך הצרכים הגדולים של המדינה בטכנולוגיות וידע, יהוו ללא ספק שיקול מרכזי של מדינות להציג באקספו העולמי.

אין ספק, שישראל תהיה מהראשונות לאשר השתתפותה בתערוכה. לישראל אינטרסים רבים בקזחסטן. חלקם קשורים למודיעין. די אם נזכיר כי בדצמבר 2011 שיגרה ישראל את הלווין עמוס לחלל ממתקן שיגור בקזחסטן. זאת, למרות ועל אף שקזחסטן היא מדינה מוסלמית ( % 70 מתושביה)

העיר שנבחרה לארח את האקספו - הבירה אסטנה, היא עיר מחודשת עם השקעות עתק בתשתיות ובאדריכלות ובעלת פוטנציאל מצוין להוות מרכז תיירות אזורי.

עוד פרטים באתר www.expo2017astana.com/en


חזרה לרשימה >>