חדשות

לא יאמן, זה קורה גם בגרמניה

(10/11/2012 3:37:44 PM)

האם זו תוצאה של מצוקה, או שמא קנאה? ואולי פועל יוצא של ביטחון עצמי? או רהב? כך או כך, בחודש ספטמבר 2014 יתקיימו בגרמניה, באותם תאריכים בדיוק ובמקומות לא רחוקים מאד אחד מהאחר, 2 תערוכות לניצול אנרגיית רוח. זו לא תופעה שכיחה ונשמעים כבר קולות לעצור את זה כדי שלא "נדרדר חלילה ליריבויות מיותרות שיובילו להפסדים לשני הצדדים".

האמת היא שזה נכון. חייבים לעצור את זה כי במקרים כאלה, יודעים איך זה מתחיל אבל לא יודעים איך זה יסתיים. לא יודעים? אולי כן, כי זה קרה וקורה במדינות מתפתחות ובסופה של מלחמה, החזק שורד. אבל בגרמניה.....?

וזה סיפור המעשה. מאז 1989 מתקיימת בעיר הנקראת Husum בקצה הצפוני של שלזוויג הולשטיין, במרכז הירידים המקומי, תערוכה בינלאומית לניצול אנרגיית רוח שזוכה להערכה רבה בקרב אנשי מקצוע מהעולם.

אגב, זה לא נדיר ש"התערוכה החשובה ביותר בגרמניה" מתקיימת במרכז תערוכות שאיש כאן לא שמע עליו. לדוגמא התערוכה החשובה ביותר בנושא פירזול מתקיימת במרכז תערוכות בעיר באד זולצפלן....(היום העיר מוכרת ליבואני הציוד מישראל).

נחזור לסיפורנו. הכל התנהל יפה עד שיריד המבורג החליט שגם הוא רוצה לארגן תערוכה לאנרגיית רוח והוא יעשה זאת בדיוק בתאריכים של התערוכה הותיקה. המבורג, שהיא העיר השנייה בגודלה בגרמניה (הששית בשוק האירופי) מתברכת במרכז תערוכות גדול וותיק ולכמה מתערוכותיה, מוניטין בינלאומי מוכח.

יש אומרים שההכרזה של המבורג, כל מטרתה היתה לאלץ את Husum לשתף פעולה. וההוכחה לכך היא מגעים שהתנהלו בין הצדדים, עד לנקודת השבר שבה כל אחד הודיע שהוא יקיים את תערוכתו כמתוכנן.

מאחר ש - Husum היא חלק משלזוויג הולשטיין והמבורג, בקצה הדרומי של אותה מדינה בתוך גרמניה ושבמרחב המטרופוליטני שלה נמצאים גם חלקים משלזוויג הולשטיין, הרי שיתכן שהממשלות המקומיות יאלצו להתערב כדי למצוא פתרון הולם לשני הצדדים.

אם המצב ישאר כפי שהוא היום, רשמו לפניכם את התאריך 23 - 26 בספטמבר 2014 ובהמשך תחליטו היכן לחפש בית מלון.

וכך, רשמו בניכם


חזרה לרשימה >>