חדשות

עצה מגרמניה: בזמנים קשים לכלכלה מקומית, צריך להגדיל את ההשתתפות בתערוכות

(8/16/2012 3:31:16 PM)

עובדה ידועה היא לאנשים העוסקים בתערוכות, כי כאשר כלכלה מקומית נתונה בקשיים, הצמיחה נעצרת והשוק המקומי מצטמצם, יש לצאת החוצה ולהציג בתערוכות מקצועיות. כי תערוכות הן אמצעי שיווק זול ושם נמצאות ההזדמנויות העיסקיות.

ואם מישהו מערער על הקביעה הזו, הנה באים הנתונים שפורסמו על ידי הארגון הגרמני שאוסף ומנתח נתונים מכל התערוכות בגרמניה ומחזקים את הקביעה.

הניתוח להלן מתייחס ל - 134 תערוכות בינלאומיות שהתקיימו בגרמניה בשנת 2011 בהשתתפות 159,945 מציגים. % 55.4 הגיעו מחו"ל. אנחנו לוקחים את גרמניה כי התערוכות המתקיימות בה אינן מיועדות לשוק המקומי בלבד, אלא לשוק העולמי, מאחר שברבות מהן, אחוז המבקרים מחו"ל עומד על למעלה מחמישים אחוז.

מהנתונים עולה כי מ - 3 המדינות באירופה, שעמדו על סף פשיטת רגל, נרשמה עליה משמעותית במספר המציגים. פורטוגל רשמה עליה של % 10, ספרד % 7.5 ויוון % 6.

עוד ניתן ללמוד מהנתונים שפורסמו כי מדינות שנמצאות במצב כלכלי לא מעורר קנאה, אך יש להן פוטנציאל לייצוא, מחפשות את התערוכות כדי לממש את הפוטנציאל. כך נרשמה עליה של % 24 במספר המציגים מרומניה, % 11 מסלובניה % 18 מצ'כיה.

לעומת זאת במדינה כמו איטליה שרוב הייצור שלה הולך לייצוא ורושם רוויה מסוימת, נרשמה לא משמעותית של % 2.

עוד נתון המתיחס למדינות קטנות עם פוטנציאל ייצור גבוה, שבוחרות להציג בתערוכות כדי לייצא לשווקים אחרים, גדולים יותר, הוא אוסטריה ושוויץ שהציגו בשנת 2011 ביותר תערוכות בגרמניה, מאשר כל מדינה אחרת. כל אחת מהן הציגה ב - 130 תערוכות.

יש לציין כי מדובר בביתנים לאומיים של המדינות הללו בהשתתפות יצואנים מקומיים. ביתנים הנהנים מסיוע של המדינה.

לא נותר אלא לשכנע את ממשלת ישראל כי עליה לעזור בימים אלה ליצואנים להציג בתערוכות בחו"ל ובכך לשמור עליהם, על התעשייה, על העובדים ועל....הצמיחה.

וזה כל כך פשוט ואולי בגלל זה, זו לא אלטרנטיבה המובאת בחשבון.......  


חזרה לרשימה >>