חדשות

התערוכה בעולמית expo 2012 נפתחה בקוריאה

(6/4/2012 3:34:16 PM)

ב - 12 במאי 2012 נפתחה ביאוסו שבדרום קוריאה התערוכה העולמית אקספו 2012. התערוכה נחשבת ל"אקספו קטן" לעומת "האקספו הגדול" שהיה ב - 2010 בשנחאי. היא נמשכת 3 חודשים ולהוציא את המדינה המארחת, אף מדינה אינה מקימה ביתנים עצמאיים משל עצמה.אם כבר קוריאה, אז למה לא בסיאול? שואלים רבים....והתשובה היא שהמדינה מבקשת לנצל את האקספו כדי לפתח אזורים במדינה, שאילולא האירוע הבינלאומי, לא היה זוכה להתפתחות מואצת.

 

במקרה של קוריאה, העיר הדרומית יאוסו היא עיר תיירות שרק בשנים האחרונות נכנסה למפת התיירות באסיה. המדינה שהעריכה שלעיר ולאזור יש פוטנציאל, החליטה שאירוע כמו אקספו הוא ההזדמנות להשקיע בתשתיות, באטרקציות תיירותיות, בתי מלון וכד'. אקספו הוא אירוע מדובר ומסוקר בעולם והשם יאוסו יככב וכך, גם לאחר האירוע, יישאר בתודעה.

 

אין ספק שזו החלטה נבונה. קוריאה לא לבד. מדינות אחרות שארחו תערוכות עולמיות, שקלו את אותם שיקולים. לדוגמא: סביליה שבדרום ספרד בשנת 1992. הממשלה ביקשה לחבר את חבל אנדולסיה אל מרכז המדינה (המרחק בין סביליה למדריד הוא 500 ק"מ) על ידי רכבת מהירה (350 ק"מ בשעה) והאקספו היווה תירוץ טוב להאצת הפרויקט.

 

בירת פורטוגל, ליסבון, סבלה במשך עשורים מפקקי תנועה אדירים בכניסות לעיר משני צידי נהר טז'ה. גשר אחד שימש את כל התנועה. האקספו של 1998 היה תירוץ מצוין לבניית גשר שני וכן לבניית מרכז תערוכות חדש לעיר.

 

לעתים, כאשר מדינה רוצה לארח אקספו, אבל אינה רוצה להיכנס להשקעות אדירות, היא מקיימת אותו בתחומי מרכז תערוכות קיים. כמו בשנת 2000 בהנובר שבגרמניה. אבל גם כאן, יש להוסיף מבנים ומכך נהנה מרכז הירידים בעתיד.

 

כל אקספו גדול, הנערך אחת לחמש שנים, משאיר אחריו מונומנטים אדריכליים שנכנסים להיסטוריה. די אם נזכיר את הקריסטל פאלאס בלונדון, שהיה הבנין הראשון בעולם מזכוכית, או מגדל אייפל בפריז, האטומיום בבריסל, ההביטאט במונטריאול ועוד.

 

רוב המבקרים באקספו 2012 הם מבקרים מהאזור. אין בו מספיק אטרקציות כדי למשוך מבקרים מהעולם, אבל יחד עם זאת, חשובה מאד ההשתתפות של המדינות, שעבורן זו הזדמנות להיחשף.

 

ישראל מציגה באקספו 2012 בביתן של כ - 500 מ"ר, בתוך מבנה קיים. האחריות היא בידי משרד החוץ. מנהלת הפרויקט היא יפה בן ארי והחברה שזכתה במכרז לתכנון וביצוע התצוגה, היא דיסקאין מתל אביב.

 

האקספו יימשך עד לתאריך 12 באוגוסט 2012 ומי שרוצה לשוטט בו יקליק  http://eng.expo2012.kr

 

ולמי שרוצה להתכונן לאקספו הגדול הבא, הוא יערך במילנו בשנת 2015


חזרה לרשימה >>