חדשות

תחזית: 2012 נראית ורודה עבור תעשיית התערוכות העולמית

(12/27/2011 12:29:11 PM)

מאת: יצחק שלו

מכון המחקר הגרמני לתערוכות, צופה, בסיכום השנתי שלו על תעשיית התערוכות, כי שנת 2012 תסמן גידול בהשתתפות יצרנים בתערוכות. זאת, לאחר גידול שנרשם כבר ב - 2011 בתערוכות בגרמניה.

מאחר שגרמניה היא הסמן העולמי בכל הקשור לתערוכות, יש להתיחס לתחזיות כאל מגמה עולמית. במקום אחר כבר כתבנו שבארה"ב המגמה דומה.

מכון המחקר הגרמני שואב את נתוניו מתוך הסקרים שהוא עושה כל השנה בכל התערוכות המתקיימות בגרמניה ובמספר מדינות נוספות באירופה. מכאן שהנתונים שהוא אוסף, אינם נסמכים על דיווחים של מארגני תערוכות (שלא תמיד משקפים מציאות) אלא מתוך נתוני השטח שאנשיו מלקטים.

יצרנים ישקיעו יותר

% 30 מקרב המציגים בתערוכות בגרמניה מצהירים כי ישקיעו יותר כספים בתערוכות. % 55 ישמרו על הווליום הקיים, בעוד % 15 בלבד ישקיעו פחות. הצהרות אלו באות על רקע של יציבות בתעשיות של מוצרי השקעה ויציבות בצריכה של הציוד והמכונות שהן התוצר של תעשייה זו.

% 38 מבין המציגים המייצגים חברות שמחזורן מעל 50 מיליון יורו, יגדילו את תקציביהן עבור השתתפות בתערוכות. מבין החברות ה"קטנות" יותר, % 29 יגדילו את התקציבים. ובתכניותיהם להשתתף ב - 11 תערוכות בשנתיים הקרובות. הגדלת התקציבים משפיעה לא רק על מספר התערוכות בהן יציגו היצרנים, אלא גם על גודל השטחים שישכרו ועל רמת העיצוב של ביתניהם.

פחות השתתפות בתערוכות המקומיות

בכל מדינה יש להבדיל בין תערוכות מקומיות (המיועדות לשוק המקומי) ובין תערוכות בינלאומיות אליהן מגיעים מציגים וקניינים מכל העולם. גרמניה היא המדינה המושכת אליה יותר מציגים ומבקרים זרים, מכל מדינה אחרת בעולם.

בכוונת היצרנים הגרמנים להתרכז יותר ב - 2012 והלאה בהשתתפות בתערוכות הבינלאומיות. הסיבה לכך היא שאצל היצרנים הגרמנים יכולת הייצור גדולה מיכולת הקליטה של השוק המקומי ולכן הצורך ביצוא הוא קריטי עבורם.

השתתפות בתערוכות מחוץ לגרמניה

היצרנים הגרמנים המשתתפים בתערוכות בחו"ל הצהירו כי הם ישמרו באופן כללי על רמת השתתפותם, העומדת על 3 תערוכות בשנתיים. בסה"כ חברות גרמניות הציגו בשנת 2011 ב - 266 תערוכות בחו"ל ( % 16 עליה לעומת 2010). בשנה הבאה המספר יעלה ל - 280. השווקים בהם הנוכחות הגרמנית בתערוכות היא הגדולה ביותר הם סין (80 תערוכות) רוסיה (42) הודו (29). הנוכחות יפה גם במזרח התיכון, מזרח אירופה ואסיה. גם אפריקה הצטרפה לאחרונה ומאז 2008, בכל שנה נוספת תערוכה אחת. ב - 2012 נראה השתתפות ב - 5 תערוכות באפריקה.

נתח התערוכותבשנת  בתקציב השווק גדל

בתוך תמהיל השווק של החברות היצרניות בגרמניה, נתח התערוכות עמד, לפני חמש שנים, על % 31 (נתון ללא תקדים ביחס למדינות אחרות) ב - 2012, לפי כל התחזיות, הוא יגיע ל % 40. הגרמנים מאמינים בתערוכות ככלי החשוב ביותר בעסקי ה - B2B . הנתון המעניין הוא שבעוד בעבר, נתח זה אפיין את החברות הגדולות, הרי שעתה הצטרפו גם החברות הבינוניות והקטנות.

הנקודה הישראלית

למה הנתונים לעיל מעניינים את השוק הישראלי? משום שלנוכחות הישראלית בתערוכות בעולם אין משמעות, אלא אם כן, הם מציגים לצידן של חברות זרות. גרמניה היא המדינה שהכי כדאי ליצרנים ישראלים להציג בה, משום שהם נצמדים לחשובות שבחברות בעולם ובכך, הישראלים נהנים מקניינים רציניים שבאים לראות את החברות הללו.

מכאן, אם תהיה שנה שחונה בגרמניה, תהיה לכך השפעה מיידית על ישראל. וגם ההיפך הוא נכון. כלומר, אם הגרמנים מאמינים יותר בתערוכות ומשקיעים בהן יותר, גם על הישראלים להיות מושפעים מכך.

ועצה ליצואנים הישראלים: ראו לאילו תערוכות מחוץ לגרמניה הולכים היצרנים הגרמנים ובלי בושה הצטרפו אליהם!

 


חזרה לרשימה >>