חדשות

מגמה אופטימית בארה``ב בכל הקשור לתערוכות בשנת 2010

(10/14/2009 2:05:32 PM)

מאת: יצחק שלו

 

אנחנו מרבים לעסוק בסוגיה של המשבר הכלכלי והשפעתו על תעשיית התערוכות העולמית. עבור היצרנים בישראל סוגיה זו חשובה מאד משום שבה תלויה ההיערכות השיווקית שלהם בחו"ל.

 

קרוב ל – 1000 יצואנים מעורבים בכך. אלה הם היצואנים שמנצלים את הבמה העולמית שהתערוכות מעמידות לרשותם כדי להכיר קניינים חדשים ולאתר יעדי יצוא חדשים.

הם זקוקים למידע זמן סביר מראש, כדי להיערך לו.

 

זאת ועוד, יצואנים חדשים מחכים לתערוכות כדי להיחשף בהן בפעם הראשונה

 

לאחרונה דווחנו על האופטימיות באירופה בכל הקשור לתערוכות בשנת 2010. זו נבעה מכך שבשנת המשבר 2008/9 לא רק שלא היתה ירידה, אלא נרשמה עלייה קלה , בעיקר בגרמניה.

 

מסקר שנערך על ידי הארגון האמריקני של מארגני תערוכות ואירועים – IAEE ושהתפרסם השבוע (אוקטובר 2009) עולה כי גם בארה"ב ניכרת מגמה של אופטימיות, למרות שזו האחרונה לא רק שיצרה את המשבר הכלכלי, אלא גם סבלה ממנו יותר מכל מדינה אחרת בעולם.

 

הנתונים מצביעים על כך שכ % 50 מהמארגנים ביטלו, בשנת המשבר, לפחות אירוע אחד. % 44 נאלצו לפטר עובדים. לעומתם נרשמה עליה של % 12 במספר התערוכות החדשות שהושקו בשנה זו ושני שלישים מהן זכו להצלחה גדולה.

 

רק % 7 מבין החברות הביעו סקפטיות מסוימת לגבי 2010. לעומתם, % 53 ציינו כי הם אופטימיים עד אופטימיים מאד. % 40 מתכננים להשיק תערוכות חדשות בשנת 2010.

 

הנה כי כן, ניתן לחתום על ההערכה כי שנת 2010 הבאה עלינו לטובה תמשיך להיות שנה טובה לתערוכות בעולם.

 

חיזוק לכך ניתן לקבל ממדריך איטקס לתערוכות וירידים בחו"ל מהדורת 2010 בו מופיעות יותר תערוכות מאשר בשנה הקודמת. המדריך כתוב עברית והוא יחולק למינויים במהלך חודש נובמבר 2009.

 

הגידול מתבטא בתערוכות בנושאים הבאים: מזון ומשקאות, חקלאות, עיצוב הבית, תינוקות וילדים, כלי רכב.

 

הדבר אינו מפליא, משום שבנושאים הללו רוב התערוכות עונות על ציפיות המבקרים.

 

יחד עם זאת, כל  התערוכות הכבדות לתעשייה, המתקיימות בסבב של שנתיים – שלוש, יתקיימו ברחבי העולם בשנת 2010.

 


חזרה לרשימה >>