01/04/2012 - newsletter # 5
האם יש קשר בין הצלחת תערוכה למספר המבקרים בה?

 לא אחת, יצא לי כמארגן תערוכות לשמוע מהמציגים הערות באשר למספר המבקרים בתערוכה. כמעט תמיד המציגים אינם שבעי רצון מהמספר. איך אמר לי פעם מציג?: " אני רוצה לראות שחור בעיניים" ושותפי שהיה לידי שאל אותו " ומה עם הבלונדיניות?".  

כל הניסיונות להסביר שהמספר לא קובע, אלא איכות המבקרים, זכו להסכמה,  אבל תמיד גם עם תוספת: "נכון, אבל רוצים לראות הרבה קהל."

  

אולי, אם נביא דוגמא מתערוכה אחרת בחו"ל, נצליח לשכנע?

  אז הנה הדוגמא: בתערוכה לפרמצבטיקה שהתקיימה באוקטובר 2011 במרכז הירידים של פרנקפורט השתתפו 2,200 מציגים מכל העולם. ביקרו בה 29,900 מבקרים בלבד.

אם נחלק בצורה שרירותית את מספר המבקרים במספר המציגים, ייצא כי כל מציג "זכה" לביקור של כ – 13.5 מבקרים במשך 3 הימים בהם התערוכה היתה פתוחה. מגוחך, לא?

  

ברור. שהרי חלוקה זו היא דמיונית, כי בפועל היו מציגים שזכו למספר גדול של מבקרים והיו כאלה שכמעט ולא היתה אינטראקציה בינם לבין המבקרים. אכן?

  בפועל, נראה ששני החישובים שגויים, כי סקר שביעות הרצון שנערך בתערוכה הראה את הנתונים הבאים: % 92 מכלל המציגים היו מרוצים ואמרו שישובו להציג ו - % 94 מכלל המבקרים דווחו על שביעות רצון ואמרו שישובו לבקר. 

אז מאחר ששני החישובים למעלה לא נכונים כנראה, מה בכל זאת גרם לכך שמארגני התערוכה, שמניידים אותה מדי שנה ברחבי אירופה, החליטו שבשנה הבאה, התערוכה תחזור לפרנקפורט?

  

נראה שהסיבה נעוצה בכך, שכדי להיות מרוצים מתערוכה, צריך לקשור עיסקה אחת או שתיים ולהשיג עוד כמה לידים טובים....ולכך אפשר להגיע גם במספר קטן של מבקרים, אבל איכותיים.

  

אז למי שרוצה לראות זאת במו עיניו, התערוכה הבאה Cphi worldwide תתקיים בפרנקפורט בין התאריכים 22 – 24 באוקטובר 2013

www.cphi.com

  

תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל