19/02/2012 - newsletter # 3
תערוכות הן לפעמים אסון! מתי אסור להציג בתערוכה?

 ההצהרה בכותרת מקורה בציפיות הגבוהות שיש למציגים מהשתתפותם בתערוכה. נכון, פוטנציאל החשיפה קיים, אבל זו, כאשר היא נערכת על מצע לא נכון, משיגה תוצאות הפוכות וגורמת נזק גדול למציג. מתי אסור להשתתף בתערוכה? בגדול, כאשר לא הגדרנו לעצמנו את מטרת ההשתתפות.  

בדקו עצמכם בהתאם לשאלות הבאות: אנחנו רוצים להשתתף בתערוכה כי -

  • יש לנו רצון ליצור, או לשמר תדמית
  • אנחנו רוצים לבצע מכירות
  • יש לנו מוצר חדש ורוצים לקבל תגובות מהשוק
  • אנחנו מבקשים לאתר סוכנים חדשים
  • יש לנו קונצפט חדש ורוצים לבצע בדיקת שוק

 חייבת להיות תשובה חיובית, אחת לפחות, לשאלות אלו.

הבעיה מתחילה כאשר המציג אומר לעצמו " כל המתחרים שלי שם, אז גם אני חייב להיות". שתי דוגמאות מהחודשים האחרונים ממחישות מצוין את הנושא: לפני זמן מה הורדתי כובע בפני יצרן ישראלי שנרשם להציג בתערוכה החשובה ביותר בעולם בתחום עיסוקו. הוא הגדיר לעצמו את מטרת ההשתתפות, אבל המיקום שהוקצה לו בתערוכה, לא יאפשר לו, להערכתו, לממש את המטרה. הוא ביטל את ההשתתפות ביודעו שהמיקום ביחס למתחרים עלול ליצור לו תדמית של "לוזר" ובכך להסיג אותו שנים אחורנית מבחינת התדמית. 

בהזדמנות אחרת, פגשתי יצרן ישראלי בתחום הדפוס, בתערוכה קטנה בגרמניה. שאלתי אותו למה הוא מציג בתערוכה הזו, כאשר בעוד שנה, באותו מקום, בדיסלדורף, תתקיים תערוכת הדפוס הגדולה בעולם? 

" אני מתכוון להציג בתערוכה בשנה הבאה" ענה לי " וכאן, בתערוכה הקטנה, יש לי הזדמנות להיחשף בפני אנשי מקצוע מעולים ולקבל תגובות על המכונה החדשה שלנו ובהתאם להן, לשנות, להוסיף, להתכונן להצגה הגדולה בשנה הבאה. בשום דרך אחרת לא הייתי יכול בתקציב נמוך להגיע לתוצאות כאלה".  

עוד הוסיף מנהל השיווק של החברה " הערכנו בחברה שמסוכן לנו להיחשף בפעם הראשונה בתערוכה הגדולה, לצד הענקים, מבלי שיהיה לנו פידבק קודם מהשוק, כי עבור המוצר שלנו, תגובות לא טובות מהשוק עלולות להכניס אותנו לסטגנציה שמשמעותה עלולה להיות הרסנית לחברה". 

אז עצה טובה לכולנו, על משקל שירו של ערן צור, בואו לא נהפוך את " יום ששוני ליום אסוני" ואם צריך להתאפק, לחשוב פעמיים, לבדוק את עצמנו שוב ולהגדיר במדויק את מטרתנו ורק אחר כך להחליט....נעשה זאת.  

עוד על איך להפיק מתערוכה תועלות עסקיות, בספר " תערוכות – 1440 דקות של הצלחה או כשלון".

הזמנות און ליין www.itex.co.il 


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל