02/02/2015 - newsletter # 37
הציפיות של מבקרים ומציגים בתערוכות השתנו. מגמות חדשות שנראה ב - 2015

פעם (עד לא מזמן) יצרנים השתתפו בתערוכות כדי להציג בפני אנשי מקצוע וקניינים את המוצרים שלהם, בתקווה שאלו ימצאו, בעיני המבקרים, כמוצרים חיוניים לעסקים שלהם.

מזה מספר שנים, המוצרים שעמדו בחזית בביתנים בתערוכות, איבדו את בכורתם ונדחקו מעט אחורה. את מקומם תפסו "עזרים" שונים שמטרתם היתה להציג את תדמית היצרן ובכך ליצור התעניינות ובטחון אצל הקניין, שהם הגיעו למקום הנכון.

היום, אלו גם אלו משמשים כתפאורה לדבר האמיתי והוא: יצירת מקום שידע לשאוב את פרטי המבקרים לצורך יצירת קשר. מעניין לציין כי הצורך הזה נוצר במקביל, אצל המציגים ואצל המבקרים, כך שנוצרת סימביוזה חיובית. אלו רוצים לתת ואלו רוצים לקבל.

הכל טוב ויפה, אבל לא המציגים ולא המבקרים, יכולים להגיע לכך בעצמם. מארגן התערוכה הוא זה שצריך לספק את התשתית הטכנולוגית כדי שהקשרים יווצרו.

הסקרים שנערכו בשנת 2014 בתערוכות בארה"ב מלמדים כי הניצנים שהנצו בשנה זו, יגיעו לפריחה ב - 2015 ולכן חשוב שנזכירם. מארגני התערוכות האירופים המגלים שמרנות, לעומת האמריקנים, הבינו גם הם את המסר ואצל חלקם נראה את המגמות, מגיעות להבשלה בשנה הנוכחית.

השיטה הפשוטה ביותר לאיסוף מידע מן המבקרים היא Near Field Communication (NFC)לפיה מוצבות, אצל המציגים אנטנות Rfid ואצל המבקרים מוצמד על התג, צ'יפ עם כל הפרטים שלהם וכך נוצר שידור המועבר אל המחשב של המציג, לצורך אגירת המידע.

זו כמובן תקשורת חד כיוונית ולכן אינה מספקת פתרון שלם. פתרון אחר מבוסס על שימוש ב - Beacons המוצמדים למוצרים שבתא התצוגה. בכל פעם שמבקר נמצא בטווח השידור של ה"זרקורים" הללו, הוא מקבל הודעה לטלפון החכם על המציג ועל המוצר.

הבעיה עם הטכנולוגיה הזו היא שהיא אינה משאירה את זכות ההחלטה לגבי הקשר, בידי המבקר, כי המסרים עוברים אוטומטית מצד לצד. זאת ועוד, ריבוי המידע הזורם לטלפון של המבקר בשוטטו בין הביתנים הופך אותו למעמסה. כבר ראינו שמבקרים סוגרים את הטלפון כדי לא לקבל מסרים.

מה שדרוש אם כן היא טכנולוגיה שיודעת להשתמש באפליקציה ייחודית המאפשרת למבקר להחליט מתי הוא רוצה לקבל מידע כלשהו על מוצר מסוים ומאפשרת למציג לקבל את ההודעה ולאחסן אותה בדאטה בייס שלו.

לא צריך להרחיק לכת ולחפש את האפליקציה. היא נמצאת כאן וכבר הופעלה בתערוכות בישראל. היא נקראת Expomatch ואפשר ללמוד עליה מתוך אתר www.smartexpomatch.com

זהו מיזם ישראלי - גרמני שהושק לפני שנתיים ובהתאם למגמות שתוארו למעלה, ישווק בעולם החל מאמצע השנה הנוכחית.

מגמה נוספת שנראה השנה בתערוכות בחו"ל, היא שימוש ב - Navigation כדי להקל על ההתמצאות בשטח וכדי להגיע אל המציג המעניין אותנו במהירות ובדרך הקצרה ביותר.

ישנן לפחות 2 חברות ישראליות המפתחות את האפליקציה הזו. אחת מהן כבר ניסתה את הטכנולוגיה בתערוכות בחו"ל, בהצלחה. גם כאן, הטלפון החכם הוא הפלטפורמה.

כך או כך, כדי שטכנולגיה מסוימת תופעל בתערוכה, על המציגם והמבקרים ללחוץ על מארגני התערוכה להתקינה בשטח. זה כרוך בהוצאה מצד המארגנים ולכן הם לא ששים לעשות בה שימוש.

המארגנים הגדולים בעולם אינם יכולים היום שלא להשתמש בטכנולוגיות, משום שגם המציגים וגם המבקרים דוקשים זאת.

אנחנו מייחלים לכך, שדרישה כזו תבוא גם מצד המציגים והמבקרים בישראל וכך נצעד יחדיו לצמצום הפער בינינו לבין חו"ל

 

 


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל