15/10/2018 - newsletter # 76
גוגל מחפשת דרכה לנוכחות מחודשת בסין

המדיניות של גוגל בכל הקשור לצנזורה על ידיעות מופיעות במנוע החיפוש, היתה של "אין צנזורה" - במה חופשית לכל. על רקע זה, אנשי גוגל נתקלו בחומה סינית בצורה, שהרי צנזורה היא לחם חוקם של המנהיגים בסין.

גוגל נכנסה לסין בשנת 2000.  עד 2006 היא פעלה עם מגבלות מסוימות, שהיא כפתה על עצמה מרצונה. כך זה עבד עד 2010 בהצלחה יפה. בשנה זו, בעקבות החשיפה העצומה של סין בשני אירועים עולמיים כמו האולימפיאדה בביג'ין והאקספו בשנחאי, השלטונות הקשיחו את דרישות הצנזורה  וגוגל הכריזה, שהיא לא מוכנה להתפשר וסגרה את פעילותה בסין.

לאחרונה, גוגל עשתה חישוב מסלול מחדש והכריזה על השקעה של 550 מיליון דולר בחברה סינית מובילה של מסחר אלקטרוני. במקביל היא הודיעה על כוונתה לפתוח מרכז לחקר בינה מלאכותית בשנחאי. היא מעסיקה היום בסין צוות של 700 איש שעובדים על אפליקציות שקשורות לחברה, רמז על כוונתה לחזור לסין.

ב - 5 השנים האחרונות חלה עליה דרמטית במספר המשתמשים באינטרנט בסין. המספר עומד היום על כ - 800 מיליון משתמשים (כ - % 56 מכלל האוכלוסיה). לשם השוואה, יאמר כי מספר המשתמשים של גוגל בעולם, עומד על 700 מיליון. לא פלא שגוגל רוצה לחזור לפעילות בסין. הפוטנציאל עצום.

הגידול הוא באחוזים שהעולם המערבי אינו מכיר. מ - 455 מיליון משתמשים, בשנה שגוגל סגרה את פעילותה בסין, המספר עלה ל - 771 מיליון (8 שנים בסה"כ).

ברור על כן, שגוגל שואפת לחזור לסין, אך האם היא שינתה מדיניות ותחל לצנזר ידיעות? לגוגל יש תשובה מתוחכמת לכך. היא תחל להפעיל מערכת סינון לאתרים שנמצאים ברשימה השחורה. במציאות, נראה כי גוגל תפעיל בפועל צנזורה, בהתאם למדיניות של הנהגת סין.

החוקים בסין הקשורים למידע דיגיטלי, מחזקים את התחושה הזו, כי גורם שאינו סיני, חייב להשתדך לחברה מקומית המספקת שרותים כאלה. ויש כמה חברות ענק מקומיות שגוגל תצטרך לבחור באחת מהן כשותפה.....וחברה סינית חייבת לעבוד לפי החוק המקומי......

יחד עם זאת, אין ספק שהחברה הסינית תטמיעה את הטכנולוגיות של גוגל ואת האלגוריתמים לחיפוש של החברה וכאן, האסטרטגיה של משווקים בינלאומיים עומדת להשתנות.

לא עוד אסטרטגיה יחודית הבנויה על הכללים של השוק בסין, אלא אסטרטגיה אוניברסלית, שתבוא לביטוי בסין, דרך גוגל. יש בכך בשורה לכל הקשור ליצואנים לסין, שלא השתמשו במנועי החיפוש הסינים כדי לשווק את עצמם.

לפעילות של גוגל, כפי שתוארה למעלה, יש כבר השפעה על מניות החברות הסיניות הקשורות לנושא. המניות של החברה, שכנראה גוגל תתקשר אליה, עלו, בעוד מניות "גוגל הסינית"  Baidu   ירדו בבורסה.

חיים לא קלים מצפים לגוגל בסין, אבל גוגל ידעה ויודעת להתנהל וכולם מצפים, שהרמיזות על חזרה לסין, יהפכו למציאות. 

המקור למידע בכתבה זו הוא ניוזלטר של חברת PTL Group (בבעלות ישראלית) הפועלת בסין ומסייעת ליצואנים ולאנשי עסקים בהשתלבות  בשוק. http://www.ptl-group.com/

 

 עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

.

 

 


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל