15/10/2018 - newsletter # 76
כמה שווה מרכז תערוכות..... באנגליה

מרכז התערוכות של בירמינגהם, שזכה לתואר של "מרכז התערוכות הלאומי" NEC הוקם בראשית שנות השמונים בהליך של מכרז. אממשלת בריטניה העריכה אז, שאולמות התערוכות של לונדון, לא יוכלו לספק את הדרישה של המאה ה- 21 וחיפשה יזמים שיעמידו מרכז חדש גדול מחוץ ללונדון.

בדיעבד, הסתבר ש חברים בעיריית לונדון חששו שמרכזי תערוכות יהפכו למרכזי נדל"ן מניב ורצו להקדים תרופה למכה. הם צדקו. עובדה מרכז ארל'ס קוארט בצ'לסי, הפך למרכז מגורים ומסחר לפני כמה שנים.

כך או כך, בשעתו, מספר ערים הגישו מועמדות והעיר בירמינגהם זכתה. יוזכר כי באותה עת, אזור המידלנד היה מוכה באבטלה קשה, עקב סגירת מפעלי הרכב שלו ודילול עבודת המכרות.

המרכז הוקם וכל ציפיות היזמים התממשו. תערוכות גדולות החלו לזרום למרכז. העיר יצאה מאפריריותה המדכאת והפכה להיות שוקקת. קו הרכבת החדש מלונדון, שעצר בתוך המרכז, הפיח חיים חדשים לאזור.

הוקמו בתי מלון, הועמדה ארנה גדולה להופעות ומרכזי מסחר צצו כפטריות. עשרות אלפי אנשים מצאו עצמם מועסקים סביב התערוכות.

ואולי, באופן טבעי, העיריה הגיעה למסקנה שהיא לא יודעת להפעיל ולנהל מרכז כזה והפריטה אותו תמורת כ - 305 מיליון ליש"ט. חברת ההשקעות שרכשה את המרכז, ידעה מראש שהיא "תעשה סיבוב" פיננסי ואכן, בתחילת חודש אוקטובר 2018 היא מכרה אותו לקרן השקעות אמריקנית, שעיקר השקעותיה היו עד כה בנדל"ן.

 החברה הרוכשת Blackstone היא קרן ההשקעות הגדולה בעולם. היא שילמה עבור המרכז סכום של למעלה מ - 800 מיליון ליש"ט (כמליארד דולר). היא התחייבה לא להפוך את מתחם התערוכות לפרויקטים של נדל"ן.

נראה שכוונותיה אמיתיות, כי לפני זמן מה היא רכשה שתי חברות לארגון תערוכות בבריטניה עם פורטפוליו גדול.נראה בעתיד הקרוב כיצד תשפיע החברה הרוכשת על אופי המרכז ופעילותו.

בשנות השמונים התקיימה בלאס וגאס התערוכה החשובה בעולם למחשבים - COMDEX מארגניה עייפו מארגון התערוכה ומכרו אותה לאיש עסקים יהודי. זה האחרון, קיים את התערוכה מספר שנים וכאשר הבחין בחושיו כי אין יותר מקום לארגן תערוכה למחשבים, משום שזו החלה להתחלק לתערוכות משנה, בהתאם להתפתחות הנושא, חיפש לה קונים.

הוא מצא קבוצה יפנית שהשתכרה כנראה מהיוקרה של התערוכה ולא הבחינה בשינויי המציאות.

לימים התערוכה התפרקה....

שלדון אדלסון שלשל לכיסו סכום של 800 מיליון דולר מהעיסקה. מרכז תערוכות ענק המארח מאות תערוכות, אירועים וקונגרסים מול תערוכה אחת....צאו וחשבו

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

 


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל