02/07/2018 - newsletter # 74
...ולא פחות חשוב..לדעת מתי להפסיק!

התערוכה הבינלאומית לדפוס IPEX באנגליה, זכורה לי עוד מהימים של חברת ITF שאירגנה אותה במשך עשרות שנים. התערוכה היתה חלק מסבב אירופי שכלל את איטליה, צרפת , אנגליה וגרמניה.

כל שנה התקיימה באירופה תערוכה מרכזית אחת לדפוס. זו היתה מן הבנה בין מארגני תערוכות הדפוס, שכובדה במשך שנים....עד שהחברה המארגנת באנגליה נמכרה לחברה הרב לאומית REED. ואצל "ריד" אין סנטימנטים. לא כלכלי מוכרים....והתערוכה נמכרה לחברת "אינפורמה" שלימים (אפריל 2018) רכשה את חברת UBM והפכה בכך לחברה הגדולה בעולם לארגון תערוכות.

וב"אינפורמה", במסגרת הפורטפוליו שגדל, עשו חושבים ובדקו כלכלית את תערוכת IPEX והחליטו שלא עוד. התערוכה האחרונה התקיימה ב - 2017 בבירמינגהם ועכשיו הוכרז על פטירתה.

מותג בינלאומי ששלט, עשרות שנים, בשוק הדפוס בבריטניה, הפסיק להתקיים. הרבה כח ועוז דרושים כדי להגיע להחלטה הזו, שתשנה גם את פני הסבב האירופי שנשמר שנים רבות.

האמת מאחורי השיקולים הכלכליים של "אינפורמה" היא שהתערוכה הדומיננטית לדפוס, בעולם, DRUPA של דיסלדורף חישבה מסלול מחדש ועברה בהדרגה מסבב של 4-5 שנים לתדירות של פעם בשלוש שנים. זה הכניס בלבול אצל שאר התערוכות.

זאת ועוד, בשנים האחרונות תעשיית הדפוס שינתה פניה ותחומים כמו דפוס דיגיטלי, הדפסה על אריזות נייר, קרטון, פלסטיק וחומרים אחרים, זלגו אל תערוכות אחרות כמו אינטרפק, K, "פספה" , תערוכות לשילוט וכד' והקטינו בכך את מספר המציגים.

לדוגמא: ב - IPEX 2017 הציגו רק 150 חברות וביקרו בה 7,000 איש. לשם השוואה, נציין כי ב"דרופה" של דיסלדורף מציגות כ - 4,000 חברות (ויש רשימת ממתינים...) ומבקרים בה כ - 200,000 איש

למזלם הטוב של אנשי יריד דיסלדורף, שתי התערוכות הדומיננטיות בתחומי האריזה והפלסטיק הן מותגים שלהם, כך שהזליגה מתרחשת בתוך הבית.

 

 עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל