01/07/2017 - newsletter # 63
אקספו 2017 בקזחסטן. לא פשוט להגיע אליו מישראל

האיגוד הבינלאומי של התערוכות העולמיות "אקספו" היושב בפריז, מקיים מכרז בינלאומי בין מדינות העולם , על הזכות לארח את האירוע שמושך בד"כ מליוני מבקרים מכל העולם. זו גם הסיבה מדוע מדינות מוציאות מליוני דולרים על הכנת פרזנטציה, כדי לשכנע את האיגוד לקיים את האירוע אצלם.

מאז האקספו הגדול בשנחאי (2010) ואחריו במילנו (2015) נראה כי השיקולים של הועדה מטעם האיגוד, אינם מביאים מספיק בחשבון בהחלטתם, את הנגישות וקלות ההגעה אל העיר בה מתקיים האירוע. התחושה היא ששיקולים פוליטיים גוברים.

ישנו חשש כי עקב כך, האירוע, לפחות האקספו הקטן, הופך להיות אירוע מקומי בלבד. השנה, ב - 10 ביוני נפתח האקספו הקטן בעיר אסטנה שבקזחסטן בהשתתפות למעלה מ - 100 מדינות וביניהן ישראל.

ניסינו לבדוק אצל משרדי נסיעות ובאינטרנט את אפשרויות ההגעה לאסטנה מתל אביב והעלינו כי בהיעדר טיסה ישירה מהארץ, פרק הזמן בין היציאה מבן גוריון ועד ההגעה לאסטנה, נע בין 12 ל - 18 שעות. והמחיר בהתאם. כך, אנחנו מניחים קורה ממקומות אחרים בעולם.

חיזוק להרגשתנו שהאירוע מיועד לאזרחי קזחסטן, קיבלנו לפני זמן מה עם ההכרזה של המארגנים על קונה כרטיס המיליון לתערוכה. אזרח מקומי שזכה לקבלת פנים מפוארת ומתוקשרת ולמתנות בהתאם.

אילו מתנות? טלפון חכם עם שיחות וחיבור לאינטרנט לשנה וכרטיס טיסה בביזנס מהעיר בה הוא חי  בקזחסטן, לאסטנה. כרטיסים נמכרים בסניפי הדאר המקומיים.

נראה שסיפור דומה ושונה קורה עם האקספו העולמי הגדול שיתקיים ב - 2020 בדובאי. מעבר לשאלה אם ישראל תוזמן להציג שם, התגלתה בעיה אחרת והיא האקלים החם במדינה בחודשים מאי - אוקטובר, המועדים של כל האקספואים הגדולים עד כה.

היה חשש שהחום הבלתי נסבל בתקופה זו, ישאיר את הקהל הבינלאומי בבית ושוב נראה אקספו עם מבקרים מקומיים בלבד. ישבו אנשי האיגוד בפריז והחליטו, לראשונה בהיסטוריה, לשנות את התאריכים ולפתוח את התערוכה באוקטובר ולסיים אותה במאי.

ולישראלים אשר יתגברו על שעות הטיסה וההמתנה בשדות תעופה שונים וירצו לבקר באקספו בקזחסטן, אנחנו מציעים לרכוש כרטיסי כניסה מראש ב - https://tickets.expo2017astana.com/en

כניסה חד פעמית עולה הוא 6,000 במטבע מקומי או 17 יורו.

 
עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל