06/06/2012 - newsletter # 7
אם הטורקים והיוונים יכולים...גם הישראלים והפלשתינים יכולים

 

לא רק ההיסטוריה הארוכה בין הטורקים ליוונים, רצופה בשנאות ומלחמות, גם ההווה הוא כזה. די להזכיר את קפריסין, כדי שהרוחות יתלהטו.... שלא לדבר על "קפה טורקי" ביוון. אבל כאשר מדובר במסחר וכלכלה, הכל נשכח ורק האינטרס המשותף מכתיב את שיתוף הפעולה.

 

החברה היוונית ROTA מארגנת באתונה, מזה 20 שנה את התערוכה לאביזרים ומזכרות לתיירים. החברה הטורקית DEMOS החלה לאחרונה לארגן תערוכה דומה באיסטנבול. כ- 100 חברות טרקיות השתתפו בתערוכה. מאחר שאיסטנבול נהנית ממצב כלכלי טוב יותר מאתונה ואחוז התיירים בה גדול לאין ערוך מזה של אתונה, נעשתה פניה אל החברה היונית לשיתוף פעולה.

 

הפניה נענתה בחיוב וחרף כל מה שההיסטוריה והפוליטקאים הלעיטו את היוונים והטורקים, הנה קם לו שיתוף פעולה ענייני בין שתי החברות.

התערוכה הקרובה SOUVEXPO TURKEY תתקיים בשנה הבאה בחודש פברואר (7 - 10 ) באיסטנבול בהשתתפות...150 יצרנים יוונים שיצטרפו אל "אחיהם" הטורקים.

 

ואנחנו שואלים: מדוע עם אחינו הפלשתינים אנחנו לא מסוגלים לפרמל את שיתוף הפעולה ולהפכו למשהו פומבי שעליו יחגגו 2 הצדדים.

 

למי שלא יודע, הרשות הפלשתינית היא יעד היצוא מספר 2 של ישראל. הכלכלות שלנו ושלהם שזורות זו בזו בלי יכולת להפריד. שיתופי פעולה בין הצדדים הם ענין של יום יום, אבל כאשר זה מאיים להפוך לפומבי, שני הצדדים מקבלים רגליים קרות.

 

גלוי נאות: לפני מספר חודשים פנה העורך (יצחק שלו) אל גוף רשמי של הרשות בהצעה להעמיד בתערוכת המזון הבאה של קלן ANUGA ביתן משותף של יצרנים ישראלים ופלשתינים ולשווק אותו כך בעולם. מטעמים פוליטים, כנראה, היוזמה נפסלה על הסף על ידי הצד הפלשתיני. 

 

בעקבות הסירוב הגורף להיחשף יחדיו, לא נבדקה ההיענות ליוזמה בצד הישראלי, כך שיתכן כי גם כאן היה מתקבל סירוב להופעה המשותפת.

 

אז אם, הטורקים והיוונים יכולים לשתף פעולה ולהצהיר על כך בעולם, גם אנחנו יכולים והפוליטיקאים מתבקשים לקחת צעד אחורנית ולתת לשוק לדבר.  


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל