29/11/2018 - newsletter # 77
האם אנחנו צועדים לקראת עידן ה -cashless? תלוי את מי שואלים

מחקר שנערך ב- 4 מדינות עם מאפיינים שונים ביניהן, מראה שההליכה כביכול לקראת עידן הארנקים האלקטרונים והכרטיסים החכמים לצרכי תשלום, איננה משקפת את רצון כל הציבור בעולם.

שוב מוכחת האמירה הנצחית של האזרח סקיני (כפרי יפני בעת הכיבוש האמריקני)במחזה משנת 1952 מאת ג'ון פטריק "בית התה של ירח אוגוסט" שפורנוגרפיה היא ענין של גיאוגרפיה.

פורנוגרפיה בהשאלה לקמעונאות, כמובן. המחקר נערך בברזיל, דרום אפריקה, בריטניה ואוסטרליה. במדינות שבהן לתושבים יש חשש כבד מגניבות רחוב והבטחון האישי מעורער, יש העדפה ברורה לכוון של שימוש בכרטיסי אשראי וארנקים אלקטרונים. מובן למה.

אולם במדינות "מסודרות" יותר כמו בריטניה ואוסטרליה, יש העדפה לכוון המזומנים והתשובות לשאלה למה? מאד מובנות. אנשים (% 80) אומרים שנוח להם מאד שהמזומנים מצויים בכיסם ואין הם מוגבלים באפשרויות השימוש בהם. "זה חלק מהחיים היומיומיים שלנו" הם אומרים.ואם ברגע מסוים אין להם כסף בכיס, הם ניגשים לכספומט הקרוב ומוציאים שטרות, כדי להרגיש טוב יותר.

ברור שיש לכך סיבות נוספות שלא מדברים עליהן, כאלו שהכתיבו למשרד האוצר אצלנו לחוקק את החוק החדש.

המחקר מסכם כמה נקודות שעלו בראיונות:

אנשים מעדיפים שיהיה להם מגוון של אפשרויות תשלום והם יחליטו מתי ואיך לשלם. השימוש בכספומטים לא יחלש, גם אם יחוקקו חוקים להגבלת השימוש במזומנים. יש קבוצה לא קטנה של אנשים שעבורם, השימוש במזומנים הוא ברירת מחדל....הנטיה לעבור לשימוש באמצעים אלקטרונים לתשלום נפוצה במיוחד בגילאי 36- 45.

תערוכת Eurocis שבה יוצגו טכנולוגיות חדישות בתחום הקמעונאות והמסחר האלקטרוני, תתקיים במרכז הירידים של דיסלדורף בין התאריכים 19 - 21 בפברואר 2019 ונדמה כי זו תערוכת חובה לכל בעלי החנויות והקניונים בישראל, כי מה שיראו שם, יגיע לכאן בתוך כמה חודשים.

איטקס שרותי תערוכות בינלאומיות בע"מ המייצגת את ירידי דסלדורף בישראל מציעה למבקרים מהארץ כרטיסי כניסה בהנחה וכן מידע על שרותי תירות ובתי מלון, 03-6882929

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

 

 

 

 


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל