05/11/2012 - newsletter # 11

 

מה אנחנו יכולים ללמוד מהחתולים על הצלחה בתערוכה?

 

לפני זמן מה נתקלתי במאמר בעיתון מקצועי עם כמה תובנות על הקשר שבין בעלי חיים, בני אדם ותערוכות.

מחבר המאמר כותב, שערב אחד ישב לראות תכנית בטלביזיה על חתולים. הוא עשה זאת ביושבו עם חתול על הברכיים, חתול אחר מנמנם על הספה, אחר מרחרח במטבח....בקיצור, הוא לא ישב במקרה לראות את התכנית.

 

מאחר שאותו חובב חתולים הוא איש שיווק, באה לו הארה שאומרת, שאנחנו יכולים ללמוד הרבה מהחתולים על התנהלותנו בזמן תערוכה, מה שיבטיח לנו יתרון על פני מי שחובב.....נחשים, למשל.

 

להלן חלק מההמלצות שלו:

נקיון - כמו החתול שמתנקה כל הזמן, גם עלינו לדאוג שהביתן שלנו יהיה נקי ומצוחצח גם ביום השלישי של התערוכה וגם לאחר שעברו בו כמה אלפי אנשים. נקיון מצביע על רצינות, על כיבוד האחר וגם על הערך העצמי שלך.

הזנה - חתולים יודעים בדיוק מי מאכיל אותם. הם נותנים משוב חיובי לאלו שדואגים להזנתם ומתעלמים לחלוטין מאלו שאינם. במקרה שלנו גם הזנה פיזית של המבקרים חשובה, אך יותר ממנה חשובה ההזנה הערכית. המבקרים חשים מיד מציג מתנשא או כזה שמסתכל לך בגובה העיניים, מציג מתרפס ומתלקק (כמו כלב) מול מציג קורקטי שנמצא שם בשבילך.

 

שמחת חיים - לא במקרה מפרסמים משתמשים בחתולים כדי להביע שמחת חיים ועליזות. כאלה הם החתולים וכאלה אתם צריכים להיות בביתן שלכם. מלאי חיים, מחייכים. ההתנהלות שלכם משפיעה על המבקרים.

 

שמירת אנרגיה - תערוכה היא עניין מייגע מאד עבור המציגים. הימים שלפני, העמידה על הרגליים כל היום בימי התערוכה, הדיבור הבלתי פוסק, הצורך להיות נחמדים וכד'. אז בואו נלמד מהחתולים שמנצלים כל רגע כדי לשמור על האנרגיה שלהם. שותים הרבה, יושבים בכל רגע אפשרי ואפילו מנצלים שעה של רגיעה כדי ללכת לישון.

 

אכילה טובה - חתולים, בניגוד לכלבים, למשל, גם אם יהיו רעבים, לא יאכלו אוכל שאינו טעים להם. הפיתוי לאכול ג'אנק פוד בתערוכה, גם לאלה שלא אוהבים זאת, הוא גדול, כי המזנון הקרוב הוא בטווח הליכה קצרה מהביתן. לא להתפתות. הג'אנק פוד מתיש את הגוף ולא תורם לאנרגיה שלו

 

להיות חתלתול - אם יש דבר אחד שקשה לעמוד בפניו (אחרי טוסיק של תינוק, כמובן. י.ש) הוא ללטף חתלתול מתמסר. כל מציג היה רוצה שיהיה לו בביתן חתלתול כדי שהמבקרים ירצו ללטפו. האם קל למצוא חתלתול שכזה? לא. אבל צריך תמיד לחפש אותו כדי שתמיד יהיה לנו משהו בביתן שהמבקר ירצה להיכנס וללטפו.

 

ליפול על הרגליים - הדרך להציג בתערוכה ארוכה ורוויה מכשולים ונפילות. גם בתערוכה עצמה יש משברים. ציפיות לא מתממשות בלוח הזמנים שלנו. לפעמים, מהלחץ, רוצים לפתוח חלון ולקפוץ...גם אם אנחנו עוברים חוויות מהסוג הזה (לא עלינו) צריך להסתכל על החתולים וללמוד ליפול תמיד על 4 הרגליים.

 

ולכם, אוהבי הכלבים, זו ההזדמנות שלכם לפתוח בשיח חדש, דומה לזה של החתולים ולנסות לספר לנו מה אנחנו יכולים ללמוד מכלבים, על שיווק בתערוכות.

לפתיחה אני אציע  2 דברים: " אל תנשוך את היד שמאכילה אותך" ו - "הנאמנות חשובה"

 

וכאשר אני אומר "אני אציע", אני לא מתכוון אלי, אלא אל זה ששיתף אותנו במה שאני קורא לו "חוכמת החתול".

 

יצחק שלו

עורך

היהפוך ענן השמיים מעל מרכז הירידים בתל אביב לענן WiFi

מרכז הירידים בתל אביב הוא מרכז רווח של החברה המפעילה את גני התערוכה ושל עיריית תל אביב. לכל שרות יש תג מחיר ומארגני תערוכות נגררים להוצאות שבחו"ל נחשבות לשרות gratis מצד הבעלים ומפעילי המקום. חברה מסחרית צריכה להרויח אבל היא אינה יכולה להכתיב תנאי שוק כאשר היא במידה רבה מונופול. והעירייה? היא אוהבת את האזרח? 


לכתבה המלאה

מה עושה מארגן תערוכות שחש כי הוא עלול לאבד את התערוכה שלו?

בניוזלטר בחודש שעבר סיפרנו על הקשיים של תערוכת הדפוס Ipex בלונדון עקב נטישתן של מספר חברות מהתערוכה. החודש נתבשרנו כי מארגני התערוכה יצאו עם יוזמה חדשה כדי להציל את התערוכה.הכל כמובן קשור בכסף


לכתבה המלאה

על נקיון כפיים ונקיון ידיים בתערוכות

לחיצת ידיים היא מנהג נפוץ שראשיתו, כך נהוג לחשוב, בימי התנ"ך. אז, מטרת לחיצת היד, או ליתר דיוק שילוב ידיים עד למרפק, הייתה לוודא שהעומד מולך ומושיט ידו, אינו מחביא סכין או כלי משחית אחר מתחת לשרוול. במילים אחרות: הוא בא בשלום. 

גם היום,


לכתבה המלאה

לא יאמן, זה קורה גם בגרמניה

האם זו תוצאה של מצוקה, או שמא קנאה? ואולי פועל יוצא של ביטחון עצמי? או רהב? כך או כך, בחודש ספטמבר 2014 יתקיימו בגרמניה, באותם תאריכים בדיוק ובמקומות לא רחוקים מאד אחד מהאחר, 2 תערוכות לניצול אנרגיית רוח. זו לא תופעה שכיחה ונשמעים כבר קולות לעצור את זה כדי שלא "נדרדר חלילה


לכתבה המלאה

תפקיד חדש בתערוכות: Show maker

בעסקים, באהבה ובכלל, אומרים שהרושם הראשוני הוא הקובע. כך מסתבר גם בתערוכות. התנהגותם של הראשונים שתפגשו בתערוכה, ישפיעו בהמשך על ביקורכם. והראשונים הם בד"כ הדיילים והדיילות והעומדים מאחורי שלחן הרישום. הבריטים....


לכתבה המלאה

מרכז התערוכות הלאומי של בריטניה אימץ נוסחה חדשה לויאגרה

מרכז התערוכות הלאומי של בריטניה, הידוע בשמו המקוצר NEC ידע ימים טובים בשנות השמונים כשהוקם. בשנות האלפיים הוא החל לאבד מזקיפותו ויש שחשבו שאין לו תקומה מול הדינמיקה המשודרת מלונדון. אבל אז נמצאה התרופה לזקיפות הקומה....


לכתבה המלאה

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל